7 oktober -20 Många julkramar...

.... kommer de här små tomtarna med.
 
 
Jag fick en liten låda med små jultomtar
av en god vän och har funderat såå
hur jag skulle kunna använda dem.
Det står "Metal table confetti" på den lilla asken.
Idag tog jag fem av de största
plus en av mina mappar med spillbitar
samt dies och hjärteband och lekte lite.
Det blev så här:
 
 
Det fina turkosa papperet med snöstjärnor
fanns det bara små bitar kvar av,
så jag stansade bitar med en cirkeldie.
Det är alltså tomt bakom större delen
av den randiga mittdelen.
I hörnen satte jag fina utstansade hörn.
Julkramdien är från Gummiapan
och texten gick att böja lite
för att passa cirkelformen.
 
 
Det röda cardstockspillet från framsidan
fick plats här på insidan.
Stansade likadana hörn som de röda på framsidan
i de små bitar som fanns kvar av snöstjärnepapperet
och kompletterade med detaljer i turkos cardstock.
Snöstjärnorna är stansade med punch
från Martha Stewart.
Textstämpel från Jess Ink: JI 19005
 
 
Enkel baksida.
 
Vit färdig kortstomme idag.
Det finns kuvert till - men kanske tar jag ett rött ;-)
 
Totalslut i kroppen efter idogt trädgårdsjobb ett par dar.
Tack vare att det regnat en hel del sista veckan (äntligen)
har det gått bra att rensa och gräva igen.
Innan var jorden som betong :(
Har flyttat några växter och en forsytiabuske
som hade försvunnit helt i ett buskage.
Det kommer att bli fint i vår!!
 
Ha det gott!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort. Du är verkligen expert på att ta tillvara spillbitar och skapa vackra ting.
Tomtarna är jättesöta och dom fina hörnen samt övriga detaljer likaså. Alltid roligt att kika in på din blog.
Kram Britt

Svar: Tack för besöket och tack för uppmuntrande kommentar! <3
MormorMargareta

2020-10-08 @ 08:58:40
Postat av: Maria

Fint kort och söta små tomtar =) kram

Svar: Tack! Ja visst är de söta de små nissarna - men det är inte lätt att hitta på hur jag ska använda dem...Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:44:20
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0