8 oktober -20 Pepparkakor....

....  ska väl bakas till jul.
Här kommer receptet :-)
 
 
Hittade ett papper med pepparkaksgubbar
i mina spillpappershögar
och det inspirerade till detta kort.
Stämpeln med receptet kommer från Panduro
men är inte ny - vet inte omden finns nu.
Stämplade med brun Versafine.
 
Stansade med ek-success konkava hörnstans
och klippte till en vimpel av en prickig spillbit
och dekorerade med bruna halvpärlor.
Idag använde jag vit Poscapenna
för att markera kanter etc.
 
 
Stjärnan med God Jul fanns i en julkalender.
Monterat med distanskuddar förstås.
 
 
Insidan fick det prickiga papperet,
craftpapper (i pepparkaksfärg),
några gamla hjärtebrads
och Åsas fina julpoststämpel.
 
 
Liten bit pepparkakspapper fanns kvar
att pryda baksidan med
och namnetiketten fick sitta på en pepparkaka.
 
Köpekuvert till den här spillpapperskortet.
Jag har några i craftpapper,
så det får väl bli ett sånt ;-)
 
Har haft en ganska skön dag.
Har kört allt trädgårdsskräp till återvinningen,
tagit en skön promenad runt Rudsjön
(och glatt mig över knät lät mig gå hela vägen),
gjort ett julkort till
och lagat god Biff Stroganoff till middag.
 
Nu soffhäng och TV-nyheter.
Ha det fint!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefint kort, blev sugen på att sätta igång och baka pepparkakor nu =) kram

Svar: Pepparkakor är gott! <3 Baka på!!Snäll är du redan! <3
Kram!
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:37:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0