9 oktober -20 Fynd i spillpappershögen...

... är alltid roligt.
 
 
 Den här mysiga tomten bara låg där plötsligt.
Sen fick jag rafsa runt lite i högarna
efter lämpligt papper,
och titta vad jag hittade!
 
 Kombinerade med röd kortstomme
och grön cardstock till smala kanter.
Det blev riktiga julfärger idag!
 
 
Järneksbladen stansade jag med
en die från Craft Emotions
och satte röda halvpärlor som bär.
God Jul är stansat med en die
från gummiapan.
Lite glitter med Sakura Gelly Roll-pennan förstås
och så distanskuddar för montering.
 
 
 Insidan fick en av Åsas fina julpoststämplar
och en liten järnekskvist från Marianne Design.
 
Passande textstämpel från Jess Ink:
JI - 19002
Mönsterpappersremsorna är de jag skar av
från kanterna på papperet.
Det är därför mönstret går åt olika håll ;-)
 
 
Hittade en liten bit mönsterpapper till
till baksidan.
 
Slut för idag!
Imorgon verkar det som om det tänker regna hela dagen.
Så skönt att jag räfsade löven och paradisäpplena idag
och packade dem i säckar för borttransport.
(Det får dock bli i nästa vecka
för i helgerna är köerna långa vid återvinningen.)
Nu kan jag med gott samvete ägna mig åt kortmakeri!!
 
Ha en skön helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så vackert julkort med härliga julfärger. DU har fått ihop väldigt passande mönsterpapper till tomtepappret. Kul när man lyckas så bra! kram

2020-10-25 @ 14:35:41
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0