21 februari -21 Snabbscrappat....

... kort blev det i veckan
när jag skulle gå en promenad
tillsammans med en f d kollega och vän.
 
Jag kom då på att hon nyss fyllt år. 
Vi har inte brukat uppvakta varann 
mer än med en grattiskram eller så,
men nu i coronatider är ju det omöjligt...
 
 
Min vän är, liksom jag, en bokälskare,
så en bok (redan läst och gillad av mig)
och ett bokmärke tyckte jag var ett bra "grattis".
 
Strax innan jag skulle ut och gå
såg jag det här mönsterpapperet,
när jag städade undan papper.
Det kommer ur ett 8"-set från gor'juss.
Sagt och gjort - det blev ett kort också!
 
Grattisdien kommer från gummiapan.
En liten blomma och bladen från
Skapat av's adventskalender
samt fyra halvpärlor från ett ark,
som Åsa hittade åt mig på Dollar Store,
fick bli enda dekor.
 
Jag valde den vinröda cardstocken
bakom mönsterpapperet
eftersom den matchade såväl bokraden
som bokmärket.
Stansade hörnen med den konkava hörnstansen
från EK-success, precis som på bokmärket.
 
 
Det här har du kanske sett här förut
om du kikade in i januari.
 
Nån insida eller baksida på kortet
hann jag inte med idag,
men det brydde sig min vän
säkert inte om...
 
Slut för idag!
Nu ut på dimmig promenad
efter att jag röjt mitt kortmakarbord
som jag igår lämnade i kaos
efter att i flygande fläng
gjort ett kort och slagit in paket
till barnbarnet Matilda, som fyllde 25 år.
Det kortet får jag visa en annan dag,
för hann inte fota innan vi skulle iväg
för att fira henne.
Får låna det och fota sen...
 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket läckert papper med böckerna, aldrig sett något liknande. Jättefint! Perfekt att kunna scrappa ihop ett kort lite snabbt =) Hon uppskattade säkerligen kort-kramen =) kram

Svar: Ja hon blev ju jätteglad - och jag med som kom på att jag hade det där papperet. Såg det när jag sorterade papper för några dagar sen.Tack för att du tassar in hos mig och lämnar spår - det gläder mig så mycket! <3
Kram!
MormorMargareta

2021-02-23 @ 20:30:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0