4 januari -21 Gott Nytt År....

... vill jag önska dig som tittar in här!
Det är lite sent kanske
men både blogg.se och min dator
verkar ha varit lite trötta efter helgerna
och krånglat en del.
Hoppas det går bra idag!
 
 
Ett gnistrande nyårskort visar jag idag.
Kameran hade lite svårt att hänga med
i glitter och kontraster.
Jag har använt en färdig vit slimline kortstomme,
alltså 10x21 cm  (det grå du ser utanför
är underlaget jag hade när jag fotade).
Matt silverpapper, vitt ritpapper
och gnistrande lila cardstock
ur ett gammalt Panduroblock
fick också vara med.
 
 
Julstjärnan är stansad och embossad med dies,
som jag tror kommer från Lea'bilities.
Själva blomman i vitt ritpapper,
som jag har chalkat med lila
och glittrat med Stickles silver star.
Bladen är stansade i silverpapper
liksom Gott Nytt År.
Den dien är lånad - vet ej märke.
 
Bakom texten lilaglittrig cirkel,
en vit "iskristall" (ser grå ut på fotot överst)
stansad med die från Craft Emotions:
Border round magic ice crystal
och en scalloped cirkel i silvrig cardstock
stansad med die från Spellbinders.
Alla lager monterade med distanskuddar.
 
 
Insidan med samma papper och snöstjärnor 
stansade med Martha Stewarts punch 
Glacial snowflake,
liksom den i övre hörnet på framsidan.
 
Skrivytan är stansad med die
från Crea Nest Lies
och överst satte jag en rad lila rhinestones.
 
 
 Baksidan.
Den lilla "iskristallen" bakom namnetiketten
hör ihop med den stora 
bakom texten på framsidan.
 
Det var allt för idag...
Utom nyheten att DET SNÖAR!!
Som jag har längtat!!
 
Har också varit hos HC och fått konstaterat
att jag nästan inte hör nånting på vänster öra,
fast det visste jag ju redan...
Min läkare, som kan skriva remiss till öron,
har semester till den 11/1,
så det är väl bara att vänta....
 
Ha det gott - håll i och håll ut!!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint glittrigt Nyårskort i härliga färger, ger verkligen festkänsla!
GOTT NYTT SCRAPÅR!
Kram Britt

2021-01-05 @ 08:10:04
Postat av: Eva

ÅHH så ovanligt att se ett lila kort. Det var häftigt. Och passade så bra med tanke på nyår. Snyggt med lila/silver. Och förstås att det glittrar. Hoppas nu också att det nya året kan glittra en hel del för oss. Vi behöver det.
Kram Eva

Svar: Visst behöver vi ett lite glittrigare år 2021! Kan bara hoppas!Kram på dig!! <3
MormorMargareta

2021-01-05 @ 18:30:48
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, så härligt glittrigt kort du skapat! Så vackert =) Hoppas det löser sig med ditt öra, så du kan höra igen. Kram

Svar: Tack för rar kommentar! Ja jag hoppas få hjälp med örat nu när läkarna kommer tillbaka från sina semestrar...Kram!
MormorMargareta

2021-01-07 @ 20:34:57
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0