12 juli -21 Avsomnad blogg.....

....  nja nästan ;-)
Det har varit mycket trädgård,
resor hit och dit
och väldigt varmt .....
Några kort har jag gjort i alla fall
och här kommer ett av dem:
 
 
Började på det här till en utmaning
där det var fjärilar som gällde
men hann inte göra det färdigt till deadlinen.
 
Det fick i stället bli ett kort
till en mycket kär vän,
som jag inte kunnat träffa alls
på grund av den här eländiga pandemin.
 
Fjärilskant överst stansad med kantstans
från Martha Stewart.
Satte en halv stor blomma bakom mönsterpapper
och den rosa kanten uppe i hörnet.
Mönsterpapper ur min spillåda i Björkebo
och fjärilarna klippta ur en annan spillbit där
och sen glittrade med Spectrum noir sparkling pen.
Använde den också på hortensiablomman.Bladen är stansade med die 
 
 
Bladen är stansade med dies från Crea Lies
duo dies (med två bladdies) om jag minns rätt.
 
Den snirkliga fina kramdien
kommer från Gummiapan.
 
Som vanligt har jag monterat med
distanskuddar mellan papperslagren
och glittrat langs papperskanterna
med Sakura Gelly Roll clear star
(fast det syns då bra mycket bättre
på själva kortet än på fotot.)
 
 
Insidan fick en annan spillbit mönsterpapper
med samma mönster men större.
 
Rosa nederkanten är stansad med 
kantstans från ek-success.
 
Har glömt varifrån den fina textstämpeln är,
men de små fjärilarna jag dekorerat med
runt texten är spill från den stansade fjärilskanten.
 
 
Baksidan i samma stil.
 
Eftersom kortet är gjort med spillbitar
fick det ett vitt köpekuvert,
som tillhör kortstommarna jag köper
hos Kristinas scrapbooking.
Där är kort + kuvert billigare
än om jag gör egna kortstommar av cardstock
när jag köper 50-pack.
 
Ska försöka väcka bloggen igen!
Är hemma i Gävle för andra gången på en vecka
för att få hjälp att väcka robotgräsklipparen,
som krånglat och inte velat samarbeta,
så den är en av anledningarna
till bloggpausen.
Nu verkar den dock funka igen! Hurra!!
Det har varit jobbigt att lirka med den
i den här hettan.
Imorgon vänder vi åter mot Björkebo - härligt!
Ha det skönt i värmen!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det är toppen att ha flera ställen där man trivs....Ert absoluta smultronställe är nog Björkebo, eller?! Nu är det trädgårdstider, men jag tycker om att vara ute och allra helst i fint väder, så det är härligt.

Väldigt fint kort har du fått till med, trots trädgårdsdags. Du har ju skämt bort oss besökare med fina kort, jag tror aldrig du gjort mej besviken.

Kram

2021-07-13 @ 20:15:57
Postat av: Eva

Hej svejs. Konstaterar att vi varit i samma läge. Bloggen har fått stå över ett tag.Mycket annat har upptagit ens tankar.Men skam den som ger sig. Det är ju så roligt att blogga. Som en dagbok där man pratar, diskuterar och får tips av vänner. Så nu kör vi !!!
Ditt kort är helt underbart. Blev jätteförtjust i fjärilskantbården. Måste nog hålla ögonen efter den.
Ha en fin sommar. Kram Eva

2021-07-14 @ 18:19:49
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Fjärilar och blommor blir liksom aldrig fel på ett kort =) Har en hel låda med bara fjärilsdekorationer så man vet vart de finns ;) Eller de flesta finns där iaf ;) kram

2021-07-25 @ 21:28:28
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0