11 juni -21 Julcirkel....

.... har Jess Ink gjort på en stämpel
i sitt stämpelset.
Såå användbar tycker jag!
Den inspirerade mig till det här kortet.
 
 
Här har jag använt ett mönsterpapper
från reprint: Christmas Holiday
med mönster av tall- och grankvistar med kottar.
 
Stansade ut den stämplade cirkeln med God Jul
med Cherry Lynns Stacker Nest Dies
Circle Silver Stacker Lay L4.
 
Stansade scalloped kanter till såväl kortet som motivet
med dies frånsamma serie
Square Scalloped och Circle Scalloped 
i mörkgrön cardstock.
 
Cirkeln liksom kvistarna gick bra att stansa
i det av kvadraten
som döljs bakom mönsterpapperet.
Till kvistarna använde jag dies frånLea'bilities set:
Holly leaves and pine branches.
 
 
Kottarna är alkottar, som jag samlar på mig i naturen.
 
Den söta tösen är en hÄngel förstås,
som sitter och väntar på julen.
Hon är färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
 
Några snöstjärnor stansade med Easy Punch
och glittrade med Stickles silver star,
röda halvpärlor och brunt hjärteband
(för att dölja pappersskarvar)
fick dekorera.
 
Monterade, som vanligt, med distanskuddar.
 
 
 
Insidan med utstansad skrivyta
med cirkeldie från Nellie's Multi Frames
och julstämpel som kommer från Jess Ink.
 
Dekorerade med två storlekar av snöstjärnor
stansade med Easy Punch,
hjärtebandet och röda halvpärlor.
 
 
Baksidan med den utstansade cirkeln från insidan
och en grön kant som är stansad med die
från Memory Box som passade.
 
 
 Kortet med kuvertet till slut.
Nummer 22 i julkortshögen men har ett till att visa
för v 23, men det får bli en annan dag.
Nu ska jag gå ut i kvällssvalkan i trädgården
och plantera de kryddplantor jag köpt idag
i Örbyhus slottsträdgård.
Hoppas de inte är av de giftiga slag
som användes till att ta livet av Erik XIV ;-)
En fin utflykt i värmen fick vi idag
min vän Margareta och jag!
 
Ha det gott!
Hoppas vi ses här igen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Mer Jul, ge mej mer Jul…Sen om ett halvår. Kottarna ser jag i skogen och granarna då också förstå, bytt mössan mot keps. Men med tanke på alla myggor så köper jag snart sån där hatt biodlarna använder

Kraaaaam

2021-06-14 @ 12:07:25
Postat av: Ann-Marie

Men den som får detta mysiga kort i lådan, behöver inte jaga mygg. (Glömde ju skriva om själva kortet).

2021-06-14 @ 12:09:34
Postat av: Maria

Åh, så fint kort och va smart att samla på små söta alkottar att scrappa med =) Blir ju väldigt dekorativt. Snyggt med textcirkeln med. kram

2021-06-14 @ 21:03:06
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0