9 juni -21 Skolkören sjunger...

... för idag är en av de junidagar
då jag under mitt l å n g a liv i skolan,
såväl som lärare som elev
haft skolavslutning.
När jag var barn hette det examen!!
 
 
Det här motivet har jag använt på julkort förut
men det kan ju lika gärna vara
"Vår sångarhyllning tag..." de sjunger,
eller hur?!?
 
Kortet är gjort i Björkebo
med de papper, dies och annat
som fanns där i gömmorna
(jag packade snålt när jag inte var där så länge)
 
Crea Nest Dies, såväl kvadratiska som ovala
har jag stansat med
och så Grattis-dien som kommer
från Gummiapan.
 
 
De söta blommorna fanns i bokhandeln i Bollnäs.
Jag hittade utstansade miniblommor i brunt
och gröna brads i stugan
och bladen stansade jag med dies
jag fått i present av Åsa.
 
Sen monterade jag de olika lagren
med distanskuddar som vanligt
och använde bokbindarlim till detaljerna.
 
Jag vet inte hur du gör,
men jag "bygger" kortet med alla lösa delar,
tar bort det som inte syns,
t ex stansar jag ut den bruna ovalen
ur den stora kvadraten längst bak,
liksom Grattis etc.
Sen provar jag och flyttar dekorationerna
tills jag blir nöjd
och till sist plockar jag isär
och monterar alltihop.
 
Sen "pyntar jag" med Sakura-pennan
Gelly Roll clear star
med papperskanterna som "linjal"
för att sätta lite glans på tillvaron.
Det syns inte så mycket på fotona
men i verkligheten!!
 
 
Insidan, med rosa kant av spillet
från framsidans stansade kant.
 
Mönsterpapperet är skarvat
eftersom jag gjort matchande kuvert
och bara har 6 cm breda remsor
att använda till själva kortet.
Tycker inte det syns så mycket.
 
Dekorerade med orange platta blommor
som låg i gömmorna.
Bladen är stansade med die
från Crea Lies Duo Dies
och swirlen med die från Rox julkalender -20.
 
Åsas söta runda grattisstämpel
fick en ram av den lilla cirkeldien
från Crea Nest Dies.
 
 
Snyggt kuvert av det här mönsterpapperet
tycker jag.
 
 
Till baksidan använde jag den oval
som jag stansat ut i insidans mönsterpapper
för att få till en skrivyta.
Även den är ju alltså skarvad
men jag tycker inte det stör.
Den är stansad med die från
Nellie's Multi Frames, som ger prickar
bode runt den utstansade ovalen
och runt det utstansade hålet.
Love it!!
 
 
Kort och kuvert som vanligt till slut.
 
Idag kom regnet - och en riktig åskurladdning - såå skönt!!
Vattnade med vattenkannor i trädgården igår
och gläder mig över tillskottet
och att det kom just när jag vattnat extra mycket
då det inte bara rinner av på ytan.
 
De pratade om mygg igår på TV-nyheterna
och hur de ökat efter "denna regniga maj".
Här i "södra norrlans kustland"
har vi inte sett av detta myckna regnande...
Gävle fick en rotblöta medan vi var i Björkebo
men där tror jag vi inte fått en droppe.
Det växer dåligt på åkrarna
och dammar!!!
Sverige är ett land, där vi har OLIKA väder!
Minns också när vi bodde i Skellefteå
och man på TV varje dag
pratade om "denna otroligt regniga sommar"
och vi låg på stranden i strålande sol varje dag.
 
Ha det gott - oavsett vädret!
Det finns inget så inproduktivt
som att klaga på vädret - man kan ju inte påverka det!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med så många fina detaljer. Kottarna är så sööööta.
Kram Britt

Svar: Tack söta du! Är ganska länge sen jag var in här.... et blev mycket trädgårdspul först och sen sååå varmt så jag orkade varken skapa eller blogga. Kram på dig i värmen!!
MormorMargareta

2021-06-10 @ 08:05:59
Postat av: Britt

Jättefint kort med så många fina detaljer. Kottarna är så sööööta.
Kram Britt

2021-06-10 @ 08:05:59
Postat av: Maria

De är så söta de där kottarna, passar till både jul och födelsedagskort =) Söta blommor. Kram

2021-06-14 @ 21:12:39
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Åhhh, ja vi hade också examen men hu, om jag säger det nu så tittar tjejerna konstigt på mej, Fast jag glömmer det igen och säger examen nästa gång. Oförbätterlig i det avseendet.

Jag gör nog som du, tar löst och provar olika, sen gäller det att bestämma mej. Jag kan vela hur länge som helst annars…
Fint kort blev det och självklart sjunger de Idas Sommarvisa, sommarsånger med Pippi, I denna ljuva sommartid, Nu grönskar det i dalens famn och ännu en klassiker, Den plåstertid nu kommer…nej, blomstertid….

Glad Midsommar

2021-06-23 @ 21:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0