16 mars -21 Ett par enkla....

.... spillpapperskort visar jag idag.
Det fanns vackra blommotiv
på spillpapper som jag fått av en vän,
som inspirerade mig till de här två korten.
 
 
Stansade ut blommotivet med en oval die
och en matchande violett kant
med en någorlunda matchande oval die.
 
Matchande spillpappersbitar
ur mina samlingar fick bilda bakgrund.
Jag har också använt
EK-success konkava hörnstans,
en liten fjäril utstansad med
punch från Martha Stewart
 samt rhinestones i olika storlek.
 
 
Till den här buketten
stansade jag en vit scalloped kant
och monterade det på
en vimpel klippt av en matchande spillbit.
Övre hörnen stansade jag 
med "stjärtstansen",
stansade ett hål
och knöt dit en rosett.
 
Vita halvpärlor och små miniblommor
fick också dekorera.
 
Till de här korten har jag använt
färdiga kort/kuvertset 10x15 cm.
Jag har tänkt använda dem
(liksom de spillpapperskort
jag visade för nån vecka sen)
när jag vill skicka en hälsning
med lite mer plats att skriva på.
Därför har jag lämnat insidan odekorerad.
 
På baksidan namnetikett
och en liten spillpappersdeko,
men det visar jag inte.
 
Igår och idag har jag pysslat med
ett par "kramkort" till vänner,
som jag tror behöver
en extra kram just nu.
Kika gärna in här imorgon, 
så får du se ett av dem.
 
Här får du en
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka vackra blommotiv du hittade i gömmorna, perfekt att de fick ta fokus på korten =) kram

Svar: Tack , så bra att ha lite "bra att ha kort" i en låda! Ett finns kvar efter en dryg månad.Kram på dig!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 20:57:05
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0