22 mars -21 Turkos...

... är ju en av mina absoluta favoritfärger,
som du säkert sett om du kikat in här.
 
 
Hittade en mapp med diverse mönsterpapper
och cardstock i turkosa nyanser,
som jag började plocka i
och blev inspirerad till detta kort.
Papperen kommer från American crafts
och Pink Paislee: Meadow bloom.
 
En av mina gamla godingar
från hÄnglar & stÄnglar
kommer med en kram idag - på distans.
Färglagd med Distress Markers
och utstansad med oval die från Spellbinders
med en scalloped kant bakom.
 
Kanten runt kortet är stansad med die
från CC Design: Big Scalloped Square #1
CCC 008.
 
 
Distanskramdien var med i 
Skapad av's guldkalender -20.
Jag har glittrat på texten,
blommorna och det vita på motivet
med Spectrum Noir Sparkle.
 
 
Förlåt! Det här blev inte skarpt,
men eftersom kortet är skickat
kan jag inte fota på nytt.
Kanske du kan ana ändå....
 
Som vanligt satte jag spillet efter
framsidans stansade kant
som kant på insidan.
Dekorerade med mönsterpapperen
samt några detaljer från ett ark med stickerdekos
som jag fått på nån scrapträff
(på den tiden vi kunde vara på såna).
Blommorna är också stansade med Floral Punch
ur bitar ur det arket.
 
Textstämpel från Inky Wings.
 
 
Baksidan
 
 
Fotade aldrig endast kuvertet idag
för det syns väl ganska bra här
hur det ser ut.
 
Nu har jag en hel del kvar
av både det blommiga och det fläckiga,
så det kommer så småningom
ett till kort, fast med blommigt kuvert ;-)
 
Nu ser jag fram emot en ny vecka
med nya utmaningar 
och nya möjligheter.
På fredag ser jag fram emot min första vaccindos.
Skönt att vi kommit så långt!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ljuvliga färger måste jag ju säga, såååå fina! Hela kortet är ljuvligt, precis som du. Alltid lika så underbar och hjärtlig! Det får du oss mottagare att känna, utan tvekan. Jag undrar om du inte rent av skulle ha ett kort med en stor skit på så skulle vi ändå känna vilken glad skit vi fick det från och inte kunna annat än småle, varje gång. DET kortet skulle jag aldrig göra mej av med, nä. Jag skulle rama in det. punkt och slut. *braaaaaaak*

Svar: Du är ju för rar!! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-03-22 @ 20:39:27
Postat av: Maria

Så himla fint med turkost och du har fått till det så bra med alla detaljer och mönsterpappren. Kul att skapa lite annat mellan julkorten =) kram

Svar: Tusen tack för dina rara kommentarer! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-03-25 @ 20:56:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0