25 mars -21 Same, same but different...

.... blev det idag.
Blev så inspirerad av tulpandien
så jag gjorde det jag inte brukar:
flera kort på samma tema,
nästan lika.
 
 
Gula spillpappersmappen tog jag fram idag
samt förstås den gröna till bladen.
Vi går ju mot påsk
men påskkort brukar jag inte göra så många...
 
Om du kikat in här förut
vet du att tulpaner och blad är stansade
med Sizzix Thinlits-dies, #659271.
 
Nellie Snellen's multi frames MFD 088
sitter bakom tulpanerna.
 
 
Här kan du se hur jag 
har böjt blad och tulpanblad.
 
Nästa kort:
 
 
Här stansade jag den gula kanten
med die från CC Design CCC 0016
Scalloped rectangle.
 
Textstämpeln från InkyWings.
 
Och till sist ett påskkort:
 
 
Här planterade jag tulpanerna 
i en kruka, som finns med 
i Cottage Cutz CC-466
Stitched Tulip & Daisies.
 
Påskstämpeln fanns med i ett påskset
som jag köpte på Panduros REA
och fick precis plats på den lilla skylten.
 
Lite mustigare färger på detta kort.
Stansade nederkanten
på den gröna cardstocken
med kantstans från Martha Stewart.
 
Har glittrat med Sakura Gelly Roll
clear star #700
och bling från BoBunny.
 
Kortbaser i offwhite 10x15 cm
med tillhörande kuvert har jag använt
till alla korten idag.
 
Variationer på tulpantema idag alltså.
Nu är det snart helg igen -
men först vaccin imorgon!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Vilken härlig die, tulpaner med hjärtan i "rumpan". Nu gillar ju jag våren, i alla fall om man ser till ljuset och ett hopp om en skön sommar. Sen finns det ju delar som vi gärna blivit av med. Faktiskt så kan jag inte ta in tulpaner, då börjar det klia i ögon och näsa. Som tur är så har Rusta prisvärda tulpaner i konstgjord variant, jag köpte för kanske fem år sen, men ser dom varje år. En stor rejäl bukett står på köksbordet.
Denna gröna färg tillsammans med gult och orange är ju så mycket vår. Hos oss blommor blåsippor och tussilago. Har det kommit så långt i Gävle?

Passar på att önska Glad Påsk!
Kram Ann-Marie

Svar: Har varit så dålig på att svara på kommentarer - förlåt! Hoppas du och ni hade en fin påsk - det hade vi i Björkebo.Nu njuter vi av våren! <3
Kram!
MormorMargareta

2021-03-28 @ 21:13:04
Postat av: Maria

Härligt när man kan lifta sina egna kort och få fler gjorda på samma tema för att öka på kortlagret lite =) Glad påsk! kram

Svar: Tusen tack! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-04-03 @ 13:40:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0