3 mars -21 Vårliga vindar...

... har dragit in över oss
och givit mig vårkänslor,
så jag letade i pappershögarna
efter vårliga papper.
Det här milt gröna med söta steglitsar
kunde jag inte med att dölja
under andra motiv.
Här fick själva papperet
bjuda på motiven.
 
 
 
Det ljuvliga papperet från inkidos serie
Beautiful Memories heter Green Memories.
Kanske går det att hitta!?!
Ville förstås inte skära sönder
det söta fågelmotivet,
så här har jag skurit av 7 cm
på två sidor av papperet
för att göra kortet och kuvertet.
Då blir ju kuvertet lite mindre
och jag har skurit kortet till 14x14 cm.
 
Stansade en kant till motivet med die
från CC Design Scalloped rectangle
och anpassade motivet efter det.
 
Ville förstås inte heller dölja
de söta fåglarna i hörnet,
så det större motivet
fick hålla sig i högra kanten.
Så bra när alla kan samsas! ;-)
 
 
Kanten runt mönsterpapperet på kortet
är stansad med die frånCrea Nest Lies
XXL 70 CLNest.
 
Den ofrånkomliga skarven på mina kort
(om jag vill göra matchande kuvert)
försökte jag här dölja bakom GRATTIS
och bladen som hör till blomhörnet.
Tros mina Cherry Blossoms är från
Wild Orchid Craft
och de fina bladen är stansade
med dies jag fått av Åsa - TACK!
 
Grattisdien är från  Rox stamps
och jag har lagt Glossy Accent på bokstäverna.
 
Små söta halvrärlor från Bo Bunnys blingset.
 
 
Kuvertet blev såå läckert
i det här papperet!
 
 
Insidan med rosa ram
stansad me die från samma set
som framsidans.
Stansade en hjärtekant med en kantstans
på det nedre mönsterpapperet.
Vet tyvärr inte fabrikat på den stansen.
 
Blommorna däremot är ju stansade
med ett par av mina favoritpunchar: Flower Punch,
som har både en som stansar ut
och en som embossar.
Så bra att ha inne i kort
eftersom de är ganska platta.
Ytterligare ett fint blad
stansat med diesetet frår Åsa.
 
Är textstämpeln från Inky Wings tro?
Osäker!
 
 
Mycket enkel baksida
 
 
Kändes helt rätt att blogga det här kortet
och kuvertet, just inkommen från
dagens långpromenad i solen mot havet
tillsammans med en vän.
Just nu har vi verkligen vår!!
Smhi lovar bakslag redan imorgon,
så det gäller att njuta!
Vi tog en fika utomhus 
vid en solig vägg
och NJÖT!!
 
Hoppas du också har något att njuta av!
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

ÅPh, vilket härligt kort! SÅ fint mönsterpapper och att det fick ta mycket plats. Fint att en del av det är inramat separat också, läckert! kram

Svar: Tusen tack goaste du! <3
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:35:42
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0