4 mars -21 Julkort v 9...

... klart för bloggen idag.
Bäst jag snabbar mig 
så snögubben inte hinner smälta ;-) .
 
 
Det är inte klokt så mycket jag hittar
när jag städar i mina gömmor!
Hittade både en färdig Penny Black-snögubbe
och ett ark med glittriga snöstjärnor
från Mrs Grossman:Icy Snowflakes Reflections
(var jag nu fått dem ifrån?).
Ett reklamblad, som jag sparat,
alldeles julrött (reklam för att återanvända
och köpa second hand till jul)
Själva reklambladet var tänkt att återanvändas
till inslagning av julklapp.
 
Här fick det röda reklambladet bli stansad kant
till cirkeln med snöstjärnor på röd bakgrund.
Papperet från Dovecrafts julset: Little red robin.
Har stansat med Cherry Lynns Stackers Nesting Dies
L-4 Cirkle Classic och XL-5 Cirkle Scalloped.
En smal kant runt det vita räckte det röda också till.
 
Snögubben, sparsamt färglagd idag,
men mycket glittrad på tofs,
pälskant och halsduk
med Spectrum Noirs penselpenna
Sparkle Crystal Clear.
Stansade ut den med Stitched cirkle
från Memory Box,
men lämnade tofsen utanför.
Vill du veta hur jag gör det
finns en demo i sidebaren - kolla där.
 
 
Använde många av de glittriga snöstjärnorna
och en udda utstansad vit,
som jag också "hittade".
 
God jul är också stansat
ur det röda reklambladet
med die från Gummiapan.
 
 
Insidans text är stämplad 
med Jess Ink's fina julstämpel
från setet JI-19065.
Mönsterpapperet är förstås det
som blev kvar när jag
stansat framsidans cirkel.
 
 
 Baksidan...
 
 
... och kortet med sitt kuvert.
Eftersom det finns flera av varje mönsterark
i den här "stacken"
har jag slösat idag och sluppit skarva ;-)
 
Fotade aldrig bara kuvertet
för jag tror nog du kan förstå
hur det ser ut.
Får nog sätta på etikett till adressen
så inte brevbäraren får spader...
 
Sol men isiga nordanvindar
under dagens promenad - t o m nån snöflinga!!
Skönt är det i alla fall
bara man klär sig rätt!!
 
Mest smittspridning i Gävleborg nu.
Såg långa bilkön vid provtagningen
när vi gick vår promenad.
Nu gäller det att hålla avstånd
och tvätta händerna!!
Tack och lov kan ingen smitta sprida sig
genom cyberrymden...
Var rädd om dig!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så himla fin snögubbe. For en tanke genom huvet precis, att jag nog måste sätta fart på mitt tillverkande av julkorten för de ska ju snart skickas. Sen kom jag på att det bara är mars och att jag ju har lite tid på mig iaf ;) hehe ibland tänker man lite tokigt. Men ska försöka till hösten att börja med julkorten liiite tidigare än förra året. Då startade tillverkningen först i mitten av november =D kram

Svar: Ja, det är ju bara jag som är så knäpp och gör julkort året om ;-)Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:32:56
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0