7 mars -21 Vårfåglar...

... så ljuva fanns på detta papper också.
 
 
Det är Spring Garden 06 från Crafts&You.
De har såå Ljuvliga papper!
 
Även idag är kortet lite mindre (14x14 cm)
eftersom jag ville använda
de söta fåglarna som motiv
och inte skära sönder dem.
Har alltså skurit av 7 cm längs två kanter
av 12"-papperet, för att få en kvadrat
att använda till kuvert.
 
Stansade ut motivet med Spellbinders Classic Ovals Large
och kanten bakom med samma series Scalloped.
"Stjärtstansen" använde jag i hörnen.
 
Glittrade med Sakura Gelly Roll clear star #700
runt kanterna på mönsterpapper 
och cardstock.
 
 
Ett blomhörn i blått med söta blad,
dels från Skapat av's adventskalender,
dels stansade med dies jag fått av Åsa
(tror hon hittat dem på Wish).
 
Grattis stansat med die från
Gummiapan: D 190239
 
Satte också ett par hjärtepins
i övre kanten av motivet.
När man, som jag, monterar med distanskuddar
går det så bra att sticka fast dem i dessa
bakom motivet.
 
 
Insidan fick en liten fin text
stämplad med stämpel från Inky Wings,
Åsas lilla hipp hurra-stämpel
och ett par blommor stansade med punch
från CARL Carla Craft.
Sen stoppade jag dem i Floral Punch embossingverktyg.
Det fungerade trots att blomman inte är riktigt lika.
Kul när man kan klura ut når själv ;-)
Glittrade med Sakurapennan
och satte några vita prickar på blommorna.
 
 
Kuvertet blev också fint.
 
 
Baksidan
 
 
Så kortet och kuvertet till sist.
Älskar ju fåglar, så är nöjd med det här.
 
Fortfarande isvindar, ja nästan storm,
men promenaderna ställs inte in - 7 km i stormen idag.
Det gäller ju att "hålla ut och hålla i"
även med motionerandet ;-)
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men åhhhhh vilket fint papper, det är såna här stunder jag ångrar mitt beslut. Återkommer till det snart men först vill jag njuta av ditt fina kort. Du lockade verkligen fram vårkänslorna i mej...blått och den gröna blir så fräscht, som våren. Fina blommor på det och allt sitter som en smäck. Mycket kärlek 🥰 ligger bakom och passion för att skapa likaså.

Mitt beslut för att jag inte ska köpa fler papper nu, limprodukter ja, men inget annat förutom det tills mitt förråd av papper blivit mycket mindre. Har tänkt lägga ut pappershögar till försäljning. 100 papper totalt i varje hög, 30 tums fast en del är mindre men om de varit delade på hälften har jag tagit 2 halvor som en hel, 1/3 dels stora har det blivit 3 st så totala storleken blir ett. Sedan blir det lite blandar. 1 hög för 300kr och om det är många papper som är ”antika” så kostar högen 100kr. Då ingår inte frakt, annars kan jag ju lika gärna skänka dom. Tror det finns intresse för dessa högar? Låter priserna vettiga?

Kram

Svar: Tack för rara kommentarer!Ja det finns nog intresse för papper tror jag, du kan ju försöka på fb - men de blir ofta ganska dyra att skicka.
När vi hade träffar - före coronaeländet - brukade vi ha loppis på vissa träffar och då är det ju lättare att sälja tunga och skrymmande saker. Vi får hoppas på tider efter denna trista, när vi kan träffas och scrappa tillsammans igen!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-03-08 @ 13:59:54
Postat av: Maria

Fåglar passar ju till alla tillfällen i stort sett så förstår att det är en favorit. Kortet blev väldigt fint och vårigt. kram

Svar: Tusen tack goa du! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:18:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0