8 mars -21 Spillpapperspyssel...

... är ju ett av mina stora nöjen.
Har suttit ett par dar 
och haft så roligt.
 
Det blev några små kort
varav jag visar tre här idag.
 
 
Här är ett litet kort, 9x9 cm,
(bestämt av en liten blå spillbit
som kunde bli ett litet kuvert).
Stansade ut små hexagoner
med dies från Nellie Snellen :MFD 059.
Sen la jag pussel tills jag var nöjd.
Chalkade och monterade med distanskuddar.
Det blev liite snett
men det är ju handgjort!!
 
Ett litet bi fanns på en liten spillbit
och den flög in och satte sig
på en av hexagonerna.
 
Har inte gjort nån insida
på de här små "bra att ha-korten".
 
 
Någon kommenterade en gång
mitt spillpapperspyssel
och sa: "men man måste ju ha ganska stora spillbitar".
Här är ett bevis på
att det inte är sant.
 
Stansade de här små fjärilarna
ur små spillbitar matchande mönsterpapper.
Böjde vingarna, monterade med bokbindarlim
och glittrade med penselpennan
från Spectrum Noir: Sparkle Crystal Clear.
Lila bling på "kroppen".
 
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
 
Att jag glittrat runt kanterna på cardstocken
med Sakurapennan syns inte på fotot tyvärr.
 
 
Att stansa detaljer med punchar eller dies
av små spillpapper
är ju ett bra sätt att leka med sina spillisar.
 
Här har jag använt dies från Sizzix
Thinlits 659271 Flower Tulip & Stem.
Det blev ett härligt vårligt kort tycker jag.
 
Den pyttelilla kramstämpeln fick plats
och kommer från Inky Wings.
 
Allt för idag!
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina spillkort. ❤️

Svar: Tusen tack! <3
MormorMargareta

2021-03-09 @ 06:20:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: sara s

Älskar dina spillbitskort😍

Svar: Tack - det gläder mig! <3
MormorMargareta

2021-03-09 @ 18:32:47
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Maria

Klart man kan använda även små spillpappersbitar, bara fantasin och kreativiteten sätter gränserna =) kram

Svar: Ja, det är kul med spillpapper! Tack för uppmuntran!Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:13:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0