1 oktober -21 Tomte på mindre kort...

.... fick det bli idag.
 
 
Jag har ju fått lov att sortera upp mina mönsterpapper
efter översvämningen i mitt kortmakeri.
Massor av papper flöt och måste ju kastas,
de flesta av mina bästa "kuvertpapper"
men jag har ju också hittat en del "gamla godingar"
som jag inte sett på länge.
Ett av dem är detta från Ridderholmdesigns
gamla julserie A Christmas Story: Snowflake.
 
Den fina tomten ville jag ju inte klippa sönder
och då räckte resten inte till ett vanligt kuvert
utan jag fick göra både kortet och kuvertet
mindre än vanligt, 13,5x13,5 cm blev kortet.
 
Snöstjärnor stansade med punchar
från Martha Stewart och
glittriga plaststjärnor fick dekorera
med bling i mitten.
 
 
Granar stansade jag också ut
i både vit och grön cardstock
och glittrade med Stickles star dust.
 
Monterade med distanskuddar som vanligt
för att få struktur på kortet.
 
 
Insidan fick en fin textstämpel
från Scrapfabriken.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan...
 
 
... och till sist bild av kortet med sitt kuvert.
Här kommer tomten med julgranen
fast några röda kläder har han inte ;-)
 
Imorgon bitti bär det av till Avestaträffen.
Oj vad vi har längtat!!
Två år sen sist vi fick träffas där
och scrappa, skratta och mysa.
Underbart att få träffa alla scrapvänner igen!!
Ska också passa på att handla cardstock,
speciellt gröna, för de drunknade allihop.
Kanske finns några fina "kuvertpapper" också,
du vet såna där med fint mönster
på ett hörn, som kan bli kuvertflik.
 
Ha det gott!
Scrappa lugnt!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Du kan få till det så där magiskt, som bara du kan genom att verkligen använda varje del intill det oändliga. Kraaaam

Svar: Tack goaste Ann-Marie! Du kan få till kommentarerna så att jag blir riktigt glad och tacksm! <3Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-06 @ 08:13:41
Postat av: Maria

Härlig gammaldags tomtebild, fint med granarna. Man kan se hur kan smyger fram från skogen nästan =) kram

Svar: Ja, visst var han mysig!! Och nog var han värd att få bli motiv, även om jag fick minska på kortet för att få papperet att räcka till kuvert också.Kram! <3
MormorMargareta

2021-10-14 @ 21:11:02
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0