29 oktober -21 Tre band...

... skulle vara med på ett av utmaningskorten
på Bollnästräffen förra helgen.
Så här valde jag
att lösa den utmaningen:
 
 
Jag tog en färdig kortstomme i silver.
Banden spände jag över en bit vit cardstock.
När jag monterade den
satte jag en glittrande cardstockkant bakom.
 
Av den rektangel jag skar ut ur kanten
stansade jag snöstjärnan
med en die från Sizzix Thinlits:
664210.
 
Stansade God Jul i marinblå cardstock
och bakgrunden i den glittriga.
Die från Rox stamps julkalender -20.
 
 
Insidan fick spillet efter stansningen
av snöstjärnan
monterad på marinblå cardstock.
Stansade en mindre snöstjärna
med en för mig ny die från Nellis Snellens set
Magic Card Dies MCD 001.
 
Nederkanten stansad med kantstans
från Martha Stewart.
 
Textstämpel från ett set med julstämplar,
(gammalt, anonymt)
stämplat på vitt ritpapper.
 
 
Enkel baksida med lite mer glitter.
 
 
Bjuder på ett foto av kortet med sitt silverkuvert.
Det gick ju inte att göra ett kuvert av band ;-)
Det var en rolig utmaning!
Jag tycker ju att det är roligt att variera mina kort.
 
Tack för att du tittade in hos mig!
Det kommer att komma fler bilder på kort
jag gjorde i Bollnäs - och här hemma...
Välkommen åter alltså!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken rolig idé att göra framsidan med band på detta sättet, blev rikigtt läckert! Sen är det ju aldrig fel med en glittrig snöstjärna heller ;) Alltid lika roligt att kika in hos dig.
Hoppas du såg mitt mail =) kram

Svar: Hej Marie! Jag har sett ditt mail och svarat ikväll.Blir alltid så glad när du kikat in hos mig och lämnat en kommentar. Du ska veta att det uppskattas mycket!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-30 @ 21:11:04
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0