6 oktober -21 Värdefulla vänner....

... har jag verkligen,
och så omtänksamma!!
De har ju hört om vår översvämmade källare
och alla mönsterpapper,
som inte lärt sig simma.
 
 
En rar vän skickade en hel låda
med papper och bilder
med sin man som skulle passera Gävle.
Den har stått ouppackad eftersom vi haft sånt stök
men idag kom flyttfirman och körde bort
allt vi packat för magasinering
plus möblerna från källaren.
(Så skönt att det äntligen är klart!!)
 
Nu fick jag en stund att kika på allt godis
som min vän packat åt mig
och här kommer det första kortet
skapat av innehåll ur godislådan.
 
Mina egna bidrag är bandet med dubbelrosett
(hur man gör kan du se HÄR)
och God Jul som är stansat
med die från Gummiapan.
 
 
Titta vilken söt julkatt
som låg där bland mönsterpapper
och mycket annat.
De söta små dekorationerna
låg också där färdigutklippta.
 
Jag har fått "klappa papper"
en lång stund idag,
en av mina favoritsysselsättningar!
 
 
Insidan blev så här
med en liten katt-tag
samt en utstansad gran,
som matchar granarna på papperet.
 
 
Baksidan
 
Något kuvert blev det inte idag
eftersom just de här mönsterpapperen
inte räckte till det.
Det får bli ett köpekuvert.
Undrar om jag ska ta ett grönt, rött eller vitt?
 
 
 Valde rött till slut - så här blev det.
 
Ha det gott!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart fint kort med julkatten och många fina detaljer, som vanligt! Och så rart med vänner som ställer upp och delar med sig av papper nu när du förlorat så många papper i översvämningen som ställde till så mycket elände hos er.
Kram Britt

2021-10-07 @ 08:51:23
Postat av: Maria

Men vilka söta kattbilder och så fint med hur du monterat pappret på framsidan. Bra att använda flera olika papper på det sättet =) Mycket fint kort. kram

2021-10-14 @ 21:06:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0