9 oktober -21 Utmaningsgåva...

... fick jag av min goa bordsgranne
på Avestaträffen, som ju visste
att många papper simmat bort hos mig.
När jag kom hem fick jag ro
att kika i påsen hon packat åt mig.
Oj så mycket fint!!
Inspirationen rann till direkt
och resulterade i bl a detta kort.
 
 
 Allt utom kortstommen, den röda cardstocken
och snöstjärnebraden fanns i påsen
(och mycket mycket mer).
 
Eftersom ett av mönsterpapperen var rivet
fortsatte jag att riva de andra också.
 
 
Monterat med distanskuddar, som du ser
och skrapat eller rivet och chalkat med brunt
runt alla kanter.
 
 
Insidan fick resten av bandet,
och tre små hjärtebrads i hörnet.
 
När jag vill riva rakt
använder jag en metallinjal
som jag trycker mot papperet
och river utefter.
 
Här fick jag klistra på en skrivruta
i st f att stansa ett hål,
som jag ju oftast gör när jag har vit kortstomme.
Tog ett brevpapper, som inte var kritvitt.
Såg sen att det var lite tunt och genomskinligt
men det kanske t o m blev snyggt ;-)
 
 
Baksidan
 
 
De här korten med kuvert i craftpapper
har jag köpt hos Kristinas scrapbooking,
liksom de vita och off white jag också har.
Såå bra och prisvärda!!
 
Här fick kortet alltså ett köpekuvert
lika som kortstommen.
 
Det finns många fler fina papper 
och bilder i påsen,
liksom i lådan från en annan vän,
så jag har mycket kvar att inspireras av!
 
Är faktiskt ikapp med julkorten nu
även om du inte fått se alla här ännu.
Fast jag får nog lägga in en extra växel
nu när oktober är inne
om jag ska ha de jag behöver till jul.
 
Imorgon hoppas jag visa något annat än julkort
om orken räcker till att blogga.
Den börjar vara på upphällningen nu - MEN
på måndag börjar de riva i källaren!!
Ett steg i rätt riktning!
 
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Carina F

Så skoj att se ett fint kort har skapats av det du fick i påsen! Blir varm i hjärtat att det kom till användning. :) <3

2021-10-09 @ 20:40:41
URL: http://designbycarina.blogg.se
Postat av: Maria

Vilket härligt kort med fin tomtebild! Kul att de börjat arbetet med källaren så det går framåt. kram

2021-10-14 @ 21:00:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0