1 april -22 Påsk här idag...

... med kort skapat med inspiration
av "fådda papper" från en vän,
som hade en påse spillpapper med sig
till Avestaträffen och gav mig.
 
 
Det här läckra papperet och det fina motivet,
som båda fanns i påsen,
passade ju så bra ihop!
 
Den fina påskdien fanns med
i "goodiebagen" på Avestaträffen
och jag hittade en gul cardstock
som matchade både papper och bild
att ha som ramar och att stansa ur.
 
 
Gult organzaband och en rosett
knuten med hjälp av en matlagningsgaffel
fick också vara med.
 
I hörnet rosor och utstansade ägg.
Stansar dem i spillpappersbitar
och gör dem lite "välvda"
genom att gnugga med något hårt på baksidan
mot ett mjukt underlag.
Idag använde jag en wettwxduk.
 
Monterade förstås papperslagren
med distanskuddar som vanligt
och blommorma med limpistol.
 
 
Insidan fick också några ägg,
som jag "hängde upp" i gul lintråd.
Fäste den bakom den gula ramen
och med distanskudden under ägget.
Rosetten fäste jag sen med limpistol.
 
Turkos bling, liksom på framsidan.
De här kommer från BoBunny.
Den söta lilla kycklingtösen
köpte jag hos Engströms i helgen. 
Den är från Nellie Snellen
Chickies : Beauty SPCS022.
 
 
Baksidan fick en bit av ett av spillpapperen
som jag stansat ägg ur,
gul cardstock och min namnetikett.
 
Färdigt kort + kuvert som jag köper
hos Kristinas Scrapbooking
eftersom inget papper räckte till
matchande kuvert.
 
Ett sånt, som jag tycker blev extra snyggt,
kommer till nästa kort här i bloggen,
så välkommen åter!
 
Sol men snö och kallt idag
på vår härliga promenad 
längs Dalälven i Älvkarleby.
Våren försvann med marsmånaden...
 
Ha en fin helg!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fina grejer det var i goodiebagen med den söta bilden och så fin kyckling på insidan. Förstår att du föll för den =) Läckert med äggen och så fint att de är lite rundade, ger en fin känsla till kortet. kram

Svar: Tack snälla du för besöket och de rara ord du lämnat efter dig!Kram och GLAD PÅSK! (Har bara gjort tre påskkort - till Åsa och våra två barnbarn. )
MormorMargareta

2022-04-10 @ 20:09:06
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0