11 april -22 Shoppinglista...

... är ju bra att skriva
och det blir lätt om man har 
ett block avsett för det
på kylskåpsdörren.
 
 
Själva blocket köpte jag på ICA.
Sen har jag "pimpat" det lite
med spillpapper och cardstock
som jag stansat med en
kantstans från Fiskars.
 
 
I övre kanten har jag dekorerat
med blommor och blad.
 
Mönsterpapperet är bigat
och fäst med dubbelhäftande tejp
runt kanten där papperen sitter fast
och går också ned på baksidan av blocket.
 
 
Nedtill dekorerade jag med ett band
kring mönsterpapperet
och den blå cardstocken
fick gå upp på baksidan.
 
 
Remsorna av magnet på baksidan
är också "spillbitar" som blivit över
när jag gjort förvaring för mina dies.
Till det använder jag övningskörningsskyltar
som jag klipper till
så de passar i mina små "album".
 
 
Ett bra sätt att få blocket att räcka länge
är att börja skriva nerifrån
och klippa av lappen
om den inte blev fullskriven.
 
Blocket håller också ihop bättre
om man inte river av listorna
längst upp där blockets limning sitter
utan klipper eller river lite längre ner.
 
Ett annat tips är att klistra
en smal magnetremsa
på en blyertspenna
och sätta den vågrätt
ovanför blocket på kylskåpsdörren.
 
Som du ser behövs inga stora spillpappersbitar
till detta "projekt",
så gör gärna ett du också!!
 
Jag har gjort många,
som present till släkt och vänner. 
De brukar vara välkomna.
Detta fick flytta hem till en scrapvän.
 
Ha en fin påskvecka!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Carina F

Jag är så glad för den jag fick! :) Pryder fint på kylskåpet och nyttjas flitigt. Tack, snälla söta.

Svar: Så roligt att du gillade den! Kram!!
MormorMargareta

2022-04-11 @ 22:14:04
URL: http://designbycarina.blogg.se
Postat av: Maria

Kul att pimpa upp handlalistan lite =) Fint! kram

Svar: Bra sätt att använda udda spillpapper också! Sånt gillar ju jag! <3Kram!
MormorMargareta

2022-04-26 @ 20:34:15
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0