21 april -22 Försenat..

... men här kommer ändå till sist
julkortet för vecka 15!! ;-)
 
Drog ju till Stockholm över påsk
oag lämnade ett halvfärdigt julkort
efter mig på kortmakatbordet.
Nu är jag hemma igen
och kortet är klistrat, klart och fotograferat:
 
 
Fastnade för ensöt liten tomte
i mina gömmor, som klär granen.
Motivet är färglagt med de nya pennorna:
ZIG Clean Color och vattenpensel.
 
Mönsterpapperen är ur ett 6"-block
som jag fått av en scrapvän
och jag tog upp stjärnorna och snöstjärnorna
därifrån i dekorationerna.
En liten gnistrande granbrad
hittade jag också bland juldekorationerna
och satte dit.
 
 
Cardstock i craftpapper fick bli kant,
stansad med Cherry Lynn Design,
Stackers Nesting Dies ,XL2 Square Scalloped
och XL5 Cirkle Scalloped.
 
Cirkeln med julhälsning kommer från Jess Ink
och är utstansad med Nellie's Multi Frame MFD 085.
 
Har som vanligt monterat de olika lagren
med distanskuddar.
 
 
Insidan fick kant av spillet
från framsidan och samma mönsterpapper
som på framsidan.
 
Julstämpeln här kommer också
från Jess Ink
och så har jag använt Åsas
lilla söta julpoststämpel.
 
 
Enkel baksida med dekor
av "klippebortkanterna" av mönsterpapperet
och min namnetikett.
 
Vi har haft en härlig vecka i Stockholm.
Det är mysigt med omväxling
och så har vi haft tur med vädret
och fått njuta sol och vårblommor.
 
Nu är det skönt att vara hemma igen.
Omväxling förnöjer!
Nu drar det ihop mot helg igen.
Vi har det bra vi!
Hoppas du också har det!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Heja dig som är ifatt med julkortstillverkningen =) kram jobbat! Söt stämpel med pojken och granen. kram

Svar: Tack! Blev så glad när jag hittade den här lille killen! Tros han kommer från Lilly of the Valley... fast vet inte...Kram!!
MormorMargareta

2022-04-26 @ 20:26:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0