22 april -22 I kapp igen....

... för här kan jag presentera 
julkort vecka 16!!
 
 
En av de nyare hÄnglarna
valde jag idag.
Gillar extra de här som är i obestämbar ålder.
 
Mönsterpappersspill från Majas olika kollektioner.
Jag stansade en vit kant
med die från Crea Nest Lies:
XXL 70 CL Nest.
Satte den på en mörkblå kant
runt mönsterpapperet.
 
En rutig 6-cm remsa som säkert blivit över
efter nåt kuvert, passade bra
bakom motivet.
Klippte en vimpel av den
och stansade med "stjärtstansen" i övre hörnen.
Även vimpeln fick mörkblå kant.
 
Dekorerade med ett par snöstjärnor
stansade med punch från Martha Stewart
där jag satt glittriga snöstjärnor bakom
och en rhinestone i mitten.
Uddarna är glittrade med 
Stickles clear star.
 
 
Motivet är färglagt med ZIG Clearn color-pennor.
De har så fin penselspets
och går så bra att dra ut med vattenpensel.
Älskar dem verkligen!!
Har köpt dem hos Engströms.
 
Idag använde jag:
Hud: Blush 069 och Tea Rose 220
Kappa: Dull Blue 034
Halsduk och vantar: Deep Red 260
Mössa: Mustard 067
Kjol: Natural Beige 071
Mamelucker: Blue Gray 092
Kängor: Brick Beige 075 
Skugga runt om: Pale Gray 097
 
 
Blomhörn med rosor.
 
GOD JUL är stansat med die
från Rox julkalender -20.
 
Hjärtat uppe till vänster
har jag lagt tjockt med Glossy Accent på
så det glänser så fint.
 
 
Insidan blev lite blek 
med resterna av mönsterpapperet
och en mörkblå kant.
 
Satte blå bling för att ge lite mer färg.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Baksidan med lite av det rutiga spillpapperet
och min namnetikett förstås.
 
Har använt färdigt set kort + kuvert,
som jag köpt hos Kristinas scrapbooking.
Det finns ju inte alltid nog med papper
till matchande kuvert
när jag gör kort med spillbitar.
 
Kjell har däckat med en rejäl förkylning stackarn!
Hoppas han snart bli bra.
 
Ha nu en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vackert och vintrigt kort, fin stämpel. Skönt att du är ifatt med julkortstillverkningen =) kram

Svar: Tusen tack! Är så förtjust i de här stämplarna med lite obestämbar ålder - passar mig som 80 - så bra!!Har kommit mer vårlika också nu!!
Kram!
MormorMargareta

2022-04-26 @ 20:23:51
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0