24 april -22 Kombination....

.... av sånt jag fått,
kanske t o m av samma goa scrapvän
och liite ur egna gömmor.
 
 
Jag äskar ju att "klappa papper"
och sitta och plocka med sånt jag har
men det är sällan jag gör sett kort så här,
genom att nästan enbart använda
färdiga "pusselbitar" som jag
från början inte valt själv.
 
Det vackra utstansade hjärtat med blommorna
krävde en kontrasterande bakgrund
för att framträda,
men jag ville gärna ha något
med ett vackert mönster, som här.
 
En lila cardstockskant runt
och en smal vit kantad stansad med
Crea Nest Lies XXL 70 CL Nest.
 
 
En fin fjäril fanns på ett papper
(kanske från Prima)
och den klippte jag ut
och glittrade med Spectrum Noir Sparkle,
som ger så fint "sidenskimmer".
 
Stansade ut hugs med die från Avery Elles set
Sentimrntal dies.
 
Jag dekorerade med rhinestones,
både på blomsterhjärtat
och i ett hörn.
 
Monterade lagren med distanskuddar,
även blomsterhjärtat.
Jag köper ju Biltemas och klipper dem sen
i lagom bitar efter behov
och till blomhjärtat fick jag klippa
många små bitar.
 
 
 
Insidan fick vimplar av cardstock
och mönsterpapper och
en lite mindre fjäril från samma papper,
 
Glitter också förstås
och en textstämpel, som jag tror
kom från Inky Wings en gång.
(Rätta mig gärna om jag har fel!!)
 
 
Enkel baksida
 
Inget matchande kuvert denna gång
eftersom det är 6"-papper,
så det får bli köpekuvert.
 
Hoppas du haft en skön helg!
Vi fick bättre väder än väntat
men kyligare än vårvärmen i Stockholm
förra veckan.
T o m här i Gävle börjar körsbärsträden blomma
och på väg till kyrkan idag
såg jag att Magnoliorna i Storvetas park slagit ut.
Härligt!!
 
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket vackert hjärta och mönsterpappret passar jättefint till. Kram

Svar: Tack! Har ju fått så mycket fint - ibland gäller det bara att hitta det som "klär varann" ;-)Kramar till dig!
MormorMargareta

2022-04-26 @ 20:20:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0