28 april -22 Letar alltid kuvertpapper...

... och idag hittade jag ett spillpapper
som räckte till både kuvert
och kort i A6-storlek.
 
 
Kolla vilket fint kuvert det blev!
Papperet är vackert blommigt
och färgerna är klarare på en del
och mer matta pa en del av papperet.
Du kan nog ana det av kuvertbilden.
 
 
Så här blev kortet.
Här har jag använt den del av papperet
som hade de klaraste färgerna.
 
Det fina motivet är av Pernilla Nilssons penna.
Kolla gärna där, hon har så många
underbara freebies!!
 
Jag har färglagt med mina nya akvarellpennor:
ZIG Clean color real brush
och klippt ur den samt monterat
med distanskuddar.
 
Hittade ett glansigt lila papper som matchade
och som jag använde som kant.
Hörnen på mönsterpapperet
är stansade med konkav hörnstans
från ek-success.
 
 
Kram-dien är från Gummiapan.
Jag stansade två i akvarellpapper
och fäste på varann.
Sen har jag glittar både texten
och vingarna på motivet
med Spectrum Noir Sparkle.
 
Tyckte det räckte med rosa halvpärlor
i hörnen som dekor.
 
 
Insidan med kant av det lila papperet
och en remsa av mönsterpapperet.
 
Textstämpel ur mina gömmor
och en blomma med blad
stansade och embossade
med Floral punchar.
Några rosa halvpärlor från BoBunny
fick vara med här också.
 
 
Dagens baksida
 
 
Kortet och kuvertet.
Vände kuvertet på det här fotot,
så syns den lite mattare sidan bättre.
Såå läckert!!
 
38 grader i eftermiddag, så känner mig rätt mosig.
Nu mot sängen!
Hoppas natten blir bättre än igår,
då febern steg mot 39 - fy!!
 
Akta dig för smitta!
Tvätta händerna!!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket vackert kuvert det blev! Så fint papper du hittat, och fin stämpel. Kul att du upptäckt lite nya favoritpennor =) Hoppas febern går ner snart, jobbigt när den är så hög. kram

Svar: Visst är det kul att hitta nya saker som inspirerar - både papper och pennor. Stämpeln är ju en digis från Pernilla Nilsson - gillar hennes verk så mycket!Febern går fortfarande lite upp och ner och vill inte ge sig - såå drygt!!
Kram!
MormorMargareta

2022-05-01 @ 09:01:48
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0