3 april -22 SolroshÄngla....

... på dagens kort.
 
 
Älskar den här stämpeln!!
Färglagd med Distress Markers
(som börjar sjunga på sista versen
och ju inte finns mer :(  )
Stansade en härligt orange ram
med en Spellbinderdie: Elegant Ovals.
Den fick styra valet av färg på 
mössa och halsduk.
Resten i mer dämpade toner
matchande mönsterpapperet.
 
 
Tack och lov fanns en spellbinderdie
som passade till motivet:
Petite Ovals Large.
En bit av det orange mönsterpapper
som jag valt till kuvertet
satte jag bakom på motivets vänstra sida.
Alla lagren monterade jag förstås
med distanskuddar.
 
Engströms hade ett härligt, 
skrynkligt grönt band,
som fick bli dekor, tillsammans med
några gröna blingstenar.
 
 
Insidan, med samma papper,
ska få en text när jag vet
vem som ska få kortet.
Tog ett annat grönt band till dekor
samt bling.
 
 
Kuvertet blev jag jättenöjd med!
Ett såå läckert "kuvertpapper"!!
 
 
Enkel baksida i samma färgskala.
 
 
Den kavata hÄnglatösen
på sitt kort och med sitt kuvert.
Tankarna går ju osökt till alla
i "solrosens land" Ukraina,
som nu står upp för demokratin
och kämpar för sitt lands självständighet.
 
Fantastisk artistgala igår kväll på TV
med insamling till Ukraina.
Det är så lite vi kan göra,
men om vi alla gör det vi kan
betyder det mycket!
Låt oss också ta emot dem som kommer hit
på flykt undan krigets fasor
med värme och öppna hjärtan och sinnen!
 
Ha ett fint slut på helgen!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt tjej, fint med det orange till den gula solrosen. Varma toner på kortet. Kram

Svar: Tusen tack! Älskar den här stämpeln - liksom den med solroskillen.Kramisar!
MormorMargareta

2022-04-10 @ 20:06:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0