8 april -22 Påskpresent....

... som jag skickade till en scrapvän.
Postnord skötte sig, så den kom fram!!
 
 
Dekorerade en tändsticksask
med cardstock och mönsterpapper,
som fanns med i goodiebagen på Avestaträffen.
 
Den söta lilla kycklingen
är en av de fyra sötnäbbar,
som fick följa med hem till mig efter träffen.
Den kommer från 
Den är från Nellie Snellen: Chickies.
Är färglagd med mina nya pennor från ZIG Clean Color
och vattenpensel att tona färgen med.
Älskat dem redan!!
 
 
Klädde asken med gul cardstock.
Sen stansade jag ett vitt ritpapper
med en blomkantstans från ek-success
innan jag satte på ett mönsterpapper
med små söta påskliljor.
 
Motivet och mönsterpsppersovalen
är stansade med Spellbinders
och den gula kanten
med den matchande scalloped dien.
 
Alla de lagren sen monterade med distanskuddar
för att få höjd på asken.
 
 
Undersidan däremot ska ju vara platt
så att asken ligger bra.
 
Hoppas den gläder min vän!
 
Här yr snön för fullt idag med
och inatt har vi hat full snöstorm.
Jättetung dyblöt snö kom och drev
till 30-40 cm höga drivor.
Skottade en "mus-stig" till brevlådan,
en smal spade bred,
men lådan var tom.
Tidningsbudet hade säkert inte haft en chans!!
 
Nu har vår snälla granne
(betydligt yngre och starkare än vi)
varit så gullig och skottat fram min bil
och tagit bort hela plogkanten.
Vilken lycka att ha en sån granne!!
 
Få se om vi tar oss ut 
på nån promenad idag...
Det får nog sluta snöa och blåsa lite först!!
 
Slår mig ner vid kortmakarbordet så länge...
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilken söt liten kyckling! Jättefint kort. Jobbigt med snön, här fick vi bara några millimeter som smälte bort lika fort =) kram

Svar: Tack! Ja, de där små kycklingarna kunde jag inte låta bli!! Fyra av sex fick flytta hem till mig, även om jag sällan gör påskkort ;-)Snön var försvunnen när vi kom hem efter påsk, tack och lov!!
Kram!
MormorMargareta

2022-04-10 @ 17:46:26
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0