12 januari -22 Viktoria....

... har ju namnsdag idag
och det namnet fick mitt yngsta barnbarn
som andra namn efter min svärmor.
Här är hennes namnsdagskort:
 
 
Matilda Viktoria är familjens sångfågel,
så jag tyckte det här var ett fassande motiv.
Det kommer från Pernilla Nilssons penna
och en en digis, som finns på hennes fb-sida.
Stansade ut det med en die från Wish.
 
Mönsterpapperet med de vackra blommorna
är en ganska stor spillbit jag fått.
Matchade det gröna med brunt
och tog upp det rosa i vimpeln och hjärtat
(också av spillpapper)
 
Grattis är stansat med die från Crea Lies.
Så praktiskt med en så liten text.
 
En fin bladswirl, något modifierad
med sax och lim för att passa,
är stansade med die från
Marianne Design, LR 0271
De fina blommorna är snurrblommor,
men i detta fall stansade med
en die från Skapat av's julkalender -20. 
 
 
De olika lagren monterade med distanskuddar.
Jag köper mina på Biltema.
Lilla hjärtat stansat med die från Gummiapan.
 
 
Insidan fick ram av brun cs,
mönsterpappersremsor
och dekor av bladswirl av den andra dien
i samma set som framsidans.
Dekorerade också med min favoritblomma
för insidedekor, platt pch bra.
Stansad och embossad med
punchar från Floral Punch.
 
Som på framsidan stansade jag hörnen
med ek-success konkava hörnstans,
också en favorit, ofta använd.
 
 
Enkel baksida,
idag med min ovala namnetikett.
 
Allt för idag!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, denna fågeln var med jättefin! Och mönsterpappret tycker jag mig känna igen, va kul att det kommer till användning =) Du har fått ihop helheten så fint med fågeln och färgläggningen med papper och dekorationer. Kram

2022-03-16 @ 19:35:12
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0