13 mars -22 Spillkort med "klippebortkanter"....

Min "extradotterdotter" skapade ordet
"klippebortkanter" när hon förstos
att minsta spillbit var värdefull för mig
och skulle sparas.
Här är ett enkelt kort skapat av
sådana remsor, som jag klippt vimplar av.
 
 
Tycker det är ett så bra sätt
när jag behöver ett ganska snabbgjort kort.
Hade lovat en scrapvän på fb
att skicka några grejor
och måste ju göra ett kort
till henne också förstås.
Måste ju passa på att roa mig ;-)
 
Ett band med rosett i matchande färg
och en pärlrad på limsträng
blev de enda dekorationerna.
Pärlraden är från  Basic by Kaisercraft
och jag hr köpt dem hos Helihak.
 
Rosetten har jag knutit med hjälp av
en matlagningsgaffel.
Om du vill se hur jag gjort
kan du kika in HÄR.
Det är ett gammalt inlägg
sen jag var DT hos Helihak.
Om du scrollar till slutet av det inlägget
hittar du rosett med hjälp av gaffel.
 
Kram har jag stansat med
 die från Crea Lies.
 
Det blev ingen insida att visa 
och baksidan består bara av
ett par remsor spillpapper
och min namnetikett,
så den bryr jag mig inte om att blogga.
Det blir alltså ett kort blogginlägg idag.
 
Glad vår känns det som om jag kan säga
efter dagens soliga och varma promenad
men natten verkar bli kall.
 
Ha det gott och scrappa lugnt!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Väldigt fina färger ihop och tankarna far iväg till kaffe med de fina bruna nyanserna =) Smart sätt att göra snabba kort och få lite annorlunda bakgrund =) kram

2022-03-16 @ 19:28:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0