15 mars -22 Julkort v 11...

... blev i alla fall klart i tid ;-)
 
 
Djupdök i mina spillpappershögar
och hittade det randiga rivna i ena kanten.
Det fick mig att tänka på
den söta julnallen med smällkaramellen,
både färgskalan och den rivna kanten
(om man smäller smällkaramellen).
 
Den runda julstämpeln kommer från Jess Ink
och textdien från Rox stamps.
 
 
 
Eftersom jag gillar när det blit
lite struktur på korten,
monterade jag de olika lagren
med distanskuddar
och böjde flikarna på vimpeln
och uddarna på stjärnorna.
 
Stjärnorna kommer från en jättepåse
som Åsa presentade mig med
en midsommar för läänge sen.
Köpt för "inga pengar" på Dollar Store
och där jag ofta kan rota fram
några stjärnor som passar.
 
 
Insidan fick vimplar av andra fynd
i spillpappersmappen för julpapper.
Den med vantarna är ju helt underbar!!
 
Textstämpel från Jess Ink
och ett par stjärnor till.
De blev mörkare på det här fotot 
än de är i verkligheten.
 
 
Enkel baksida
med mer av det prickiga papperet.
 
Ingen av spillbitarna 
räckte förstås till kuvert,
så det får bli rött eller vitt köpekuvert idag,
har inte bestämt mig än - vad tycker du?
 
Vårsolen lyser så fint 
så nu ger jag mig ut.
Ikväll blir det scrap för hela slanten
med bästa gänget,
som alla tisdagskvällar - hurra!
 
Ha det gott i vårsolen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, söta nallen från Tiddly Ink. Påminde mig om att jag har en digi stämpel med den med en blomma. Den blev jag sugen att använda nu =) Ett rött köpekuvert tror jag hade passat fint till detta kortet. Kram

2022-03-16 @ 19:17:22
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0