17 mars -22 Aning om vår....

... har vi haft om dagarna nu
med takdropp och smältvatten
som rinner från snöhögarna.
Sen fryser det på om nätterna
och vi får isbark av smältvattnet.
 
 
Här är det en söt hÄngla
som kommer med vårkramar.
Textstämpeln kommer från Inky Wings
och passade precis i hennes skylt.
 
Tyckte det här "fådda papperet"
var ljuvligt vårligt, så det fick ge färgskalan.
Jag färglägger nästan alltid motiven
efter att jag valt mönsterpapper,
För de gånger jag inte gjort det
blir det svårt att hitta ett matchande papper ;-)
 
 
Sen letade jag matchande blommor
och stansade ett gäng blad
i en grön spillbit av cardstock.
 
Några fjärilar stansade jag
ur en liten mönstrad spillbit.
Både dem och blommor och blad
glittrade jag med penselpennan
Spectrum Noir Sparkling.
 
Jag har också glittrat i motivet
och längs alla papperskanter
med Sakura Gelly Roll clear star #700.
Tyvärr syns det dåligt på fotona.
 
 
Insidan fick samma papper som framsidan
och en utstansad oval som skrivyta.
Ytterligare en gammal textstämpel från
Inky Wings med vårbudskap.
 
Blommor, blad och fjärilar
fick dekorera.
Här, som på framsidan, har jag stansat
hörnen på mönsterpapperet
med den konkava hörnstansen
från ek-success.
Halvpärlor i hörnen och blommorna
och i fjärilarna.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Kort och kuvert till sist som vanligt.
 
I natt ska det regna säger smhi.
Hoppas det tär lite på snön!
Till helgen lär vi få riktig vårvärme
enligt väderrapporterna.
Jag har börjat med allergimedicinerna
för att slippa husarrest.
Al- och hassel hängen viftar i vinden
och sprider sina pollen för fullt.
 
Hoppas du också får fint vårväder i helgen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

...fortsättning från fb. Jo förstår du, igår fick jag möjligheten att återigen känna hur hon öppnar upp igen och vågar visa sig fast hon kanske inte ser snygg eller cool ut utan bjuder på sig själv. Hon böjde fram huvudet så jag ser när hon tar på hårbandet i babyrosa fluff, med små kaninöron och det vart sannerligen en krock, men söt som socker!

Lika söt är den här tjejen, likaså kortet. Jag gillar det också då det inte är för mycket dekorationer. Sedan är det ju turkost och DET gillar jag. Men ja, jag vet. Jag har sagt att jag gillar den(!) färgen och den, och den...*smått generad* Ahhh, jag gillar färger så är det bara. Färgkombinerat och bra är det också.

Vår släkt har än en gång drabbats, min morbror dog på onsdag em/kväll.


Svar: Turkost är en av mina älsklingsfärger, det har du nog märkt!!Beklagar din/er förlust! Det blir ett tomrum, som man så småningom kan fylla med minnen. <3
Kram!
MormorMargareta

2022-03-18 @ 13:18:04
Postat av: Maria

Gulligt kort och så fint att textstämpeln passade så bra in på hennes skylt. Läste också om att du färglägger stämpeln efter du valt papper. Det gör jag med sen en tid tillbaka, men från början färglade jag stämplar först men det blir ju så mycket svårare att hitta passande papper =) kram

Svar: Tusen tack för rar kommentar!Precis som du färgla jag ofta stämplarna innan jag valde papper förr - det gav alltid problem tyckte jag.
Nu börjar jag ju oftast med att välja mönsterpapper, det är ju de som triggar igång min kreativitet. Äääälskar mönstrade papper!!
Sen väljer jag ett lämpligt motiv och färglägger.
Kram tillbaka!
MormorMargareta

2022-03-29 @ 21:06:41
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0