21 mars -22 Julkort v 12

Hittar så mycket fint när jag plockar
och sorterar bland alla fina spillbitar
jag fått till skänks av goa vänner.
 
 
Här ett fint julmotiv på en spillbit
som inspirerade till det här kortet.
 
Tog upp det turkos i himlen och längst ner
i spillbiten längst bak, bling
och snöret med rosett.
Stansade också God Jul
ur den turkosa biten
bakom de andra papperen
samt i akvarellpapper för att få det tjockare.
Die från Gummiapan.
 
 
Det bruna papperet med rosorna
är också en spillbit,
som jag ramade in med en kant
stansad med Craft Emotions:
Open Squares Scalloped XL.
 
Stansade ett notsystem
ur det bruna papperet bakom rospapperet.
Tror dien är från Gummiapan.
 
Om du tittar noga ser du att
jag glittrat runt mönsterpapperen
och längs kanten på motivet
med Sakura Gelly Roll clear star #700.
 
Texten och notsystemet är glittrade
med Spectrum noir Sparkle.
 
Monterade förstås med distanskuddar.
 
 
Insidan fick vimplar av spillpapperet,
bling och en textstämpel.
 
 
Baksidan
 
Har använt en kortstomme med kuvert
i off white som jag köpt från Kristinas scrapbooking.
 
Idag blev det utefika i solen
under vår promenad. 
Härligt!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med alla papper och dekorationer/bilder du fått som du inspireras av. Härligt att så många ville inspirera dig till att skapa och skänka dig material till framtida kort. Så fint =) Och härligt att du kämpar på med julkorten, bra jobbat! Hoppas knät snart slutar kämpa emot promenaderna =) kram

Svar: Tusen tack min vän!! <3Kram!
MormorMargareta

2022-03-29 @ 20:51:15
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0