23 mars -22 Lavendeldoft...

... och fjärilsfladder på dagens kort.
 
Fick ett så innehållsrikt paket
av en scrapvän som jag aldrig träffat.
Har njutit av att sortera och "klappa papper"
och där fanns också några motiv,
utstansade och klara
samt fjärilar på en spillbit,
som jag klippt ut.
Tusen tack!! <3
 
 
Dök ner i mina egna pappershögar
för att hitta lämpliga papper.
Stansade en fin kant i lila cardstock
med die från Cherry Lynn:
Horizon Square Boutique Stackers.
 
Hittade också ett spetsfärgat mönsterpapper,
tror det är från Prima.
Eftersom jag gjort kuvert
har jag ju bara 6 cm breda remsor att använda,
så jag får skarva och fixa.
 
 
En blomhörna med små blommor
och blad stansade med die
från Skapat av's julkalender -20.
 
Jag har Glittrat både blommor och blad
och fjärilarna med Spectrum Noir Sparkle.
 
Några glittrande bling från Dollar Store
fick också pryda.
 
Som vanligt monterde jag de olika lagren
med distanskuddar.
 
 
Insidan, som vanligt kantad med
spillet från framsidans kant.
 
Blommorna stansade och embossade
med punchar från Floral punch
och bladen med en die från 
Crea Lies Duo Dies,
som innehåller två blad.
 
Vet inte nu vad jag ska använda kortet till
så jag får komplettera med text
när jag vet det.
 
 
Kuvertet
 
 
Enkel baksida
 
 
Kort och kuvert då till sist.
Är så tacksam (och förvånad) över gåvan!!
Såå inspirerande att få nya saker 
att skapa med!
 
Idag har mitt knä avhållit mig från längre promenad.
Det tycker att jag ska ta en paus ibland.
 
Vårvärme och sol lockar nog ut mig imorgon.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så vackert vårkort! Så fint med lila. Lila kort får mig alltid att tänka på min mamma, hon älskade lila. Hon köpte tom en lila soffa =) kram

Svar: Tack för besök och att du lämnar spår efter dig - det gläder mig (även om jag är lite dålig på att svara ibland)Lila får mig alltid att minnas en kofta jag fick när jag gick på realskolan i slutet av 50-talet. (Man hade inte så mycket kläder på den tiden.) Den blev stulen på skolan!! En stor förlust!! Och en gammal "kärlek"...
Kram!
MormorMargareta

2022-03-29 @ 20:48:55
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0