31 mars -22 Julkort v 13

 
 
 
En go scrapvän kom med
en hel påse spillbitar till mig
på scrapträffen i Avesta.
Det blev direkt inspiration 
till både jul- och påskkort.
Julkortet kommer här.
 
En söt liten hÄngla fick bli motiv.
En annan scrapvän lånade ut
sina nya vattenbaserade penselpennor
för mig att pröva.
Det var ZIG Clean Color
och det var en trevlig bekantskap,
så några såna fick följa med hem
och är använda på detta motiv
tillsammans med vattenpensel förstås.
 
 
Spillbitarna av Majapapper passade bra ihop
och jag dekorerade med rosor, blad från Wish
och ett prickigt hjärta.
 
Julkram är stansat med die från Gummiapan.
 
Glittrade med Sakura Gelly Roll clear star
och Spectrum Noir Sparkle.
 
 
Insidan fick julstjärnor och blad stansade
och embossade med Floral punchar.
Blommorna är stansade ur en spillbit Majapapper.
Satte halvpärlor mitt i blommorna,
som du ser, samt några nedtill.
 
 
Enkel baksida
 
Vitt köpekuvert idag till det här spillpapperskortet.
 
Nu snöar det för fullt igen,
så julkort känns alldeles adekvat ;-)
Imorgon är det april
och min pappa brukade säga:
Aprilsnö är fåragö (= fårgödsel),
alltså bra för odlingen,
så det är väl bara att tacka och ta emot ;-)
Hoppas bara vi slipper skotta!!
 
Ha det gott och välkommen åter!
Det vankas nog påskkort imorgon...
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att prova lite nya pennor, själv har jag fastnat i Promarkers och köpt på mig många färger, men inte testat några andra. Vi får väl se framåt om det blir några andra =) Härligt julkort du fått ihop och så vacker blomsterhörna. Kram

Svar: Tack för rara kommentarer! Ja, jag kommer ju från "akvarellådan" via Distress Markers, som jag inte var så vän med, fast det är ju lite enkelt med penselpennor och att slippa blanda så mycket. De här pennorna lovar mycket tycker jag!
MormorMargareta

2022-04-10 @ 20:12:00
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0