4 mars -22 Guldgrattis...

... blev det idag - eller rättare sagt igår,
då Gustav fyllde år.
 
 
En grönmönstrad läcker spillbit
inspirerade till kortet här.
 
Till kanten i dovare grön cardstock
använde jag die från 
Craft Emotions: Open Squares Scalloped XL.
 
Min man använder ett rakvatten
som kommer förpackat i läckra guldkrtonger.
De är perfekta att stansa ur,
t ex bokstäver, som här.
 
Stjärnor ur den stoora påsen 
från Dollar Store, som Åsa kom med
en midsommar för flera år sen.
Sen behövdes bara några halvpärlor i guld
och guldglitter runt papperskanterna.
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren
använde jag här med,
för att få lite struktur.
Även stjärnorna är monterade
med distanskuddar
och uddarna är böjda.
 
 
Spillet efter utstansningen av framsidans kant
fick bli kant på insidan - praktiskt.
Lite mönsterpapper, halvpärlor
och en läcker textstämpel från Jess Ink.
 
 
Baksidan med samma cardstock
och mönsterpapper
samt min namnetikett förstås.
 
 
Spillbiten räckte inte till nåt kuvert förstås
men ett köpekuvert i guld
blev snyggt till tyckte jag
även om guldkuvertet inte glänste
lika fint som Kjells rakvattenskartong ;-)
 
Solen har lyst över Stockholm idag
och vi har både lunchfikat med Mickan 
och tagit en lång promenad
utmed Mälarens stränder.
Vi njuter!!
 
Ha en fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Läckra färger, jag antar att Gustav vart glad av kortet. Att vissa saker kan förändras genom att använda andra typer av dekorationer.

Svar: Tack min vän! Du gläder mig så mycket! <3 Kramar i massor!!
MormorMargareta

2022-03-11 @ 11:58:09
Postat av: Maria

Roligt att mönsterpappret får vara stjärnan ibland utan att man har för mycket dekorationer osv. Pappret var riktigt läckert =) Scrapmaterial kan man hitta lite överallt. Jag använder en hel del gamla kasserade örhängen eller som jag inte vill använda längre. Eller iaf delar av dem. Såna krimskramsörhängen som inte är äkta då =) kram

2022-03-16 @ 19:48:43
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0