23 april -23 Tackkort...

... till Sussie, som fixar våra tisdagsträffar
här i Gävle,
fick jag i uppdrag att att göra.
Eftersom jag vet att orange
är hennes favoritfärg
använde jag förstås papper i orange.
 
 
Ett papper med massor av orange ugglor
fanns i min spillpapperssamling
och sen "förstårkte" jag det orange
med det papper som sitter bakom motivet.
 
Svart kant runt kortet stansad med die
från Crea Nest Lies XXL.
Ett par svarta halvpärlor fick dekorera.
 
 
Valde en av Pernilla Nilssons
absolut underbara ugglor,
som kom i början av april.
Den är färglagd med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
 
 
Den fina tacktexten är stansad
med die från Gummiapan - love it!
Blommor i lime och orange
och blad ur mina gömmor.
 
 
Insidan fick en skrivyta
med plats för en hälsning
och alla våra namn.
 
Kant av spillet efter stansningen
av framsidans kant,
som vanligt.
Resten ser du.
 
 
Kuvert av det orangemönstrade papperet.
 
 
Baksida med lite av mönsterpapperen
och min namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
 
Tror Sussie blev nöjd.
 
Nu väntar sängen - oj så trött jag är ikväll!
Sov gott!
Sweet dreams.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med det oranga och ugglorna, fint! Man blir glad av kortet =) kram

Svar: Roligt att det kunde glädja fler än den som fick det! ;-) Hon älskar orange, som sagt, så hon blev jättenöjd.Nu drar vi upp till vårt Älskade Björkebo några dar. Längtar!! Har inte varit där på hela vintern - inte klokt, men denna vinter har inte varit av denna världen för oss - men nu hoppas vi på bättre tider!!
Kram!
MormorMargareta

2023-04-24 @ 20:49:21
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Wow vilket häftigt kort. Den orange färgen tar kortet till en högre nivå. Sååå snyggt. Gillade tack-dien. Visst har jag några sådana men får nog kolla efter den här ändå.Ha det gott. Eva

Svar: Tack - ja visst var det häftigt med det orange - och perfekt till den som skulle få kortet och älskar orange.Älskar de här snirkliga orden från Gummiapan! De kan förgylla vilket kort som helst!!
Nu drar vi till vårt älskade Björkebo några dar. Längtar!!
Kram!
MormorMargareta

2023-04-25 @ 15:10:27
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0