14 januari -23 Julkort v 2...

... kommer här lite sent i veckan
men jag håller fortfarande på att packa upp 
och ställa iordning kortmakeriet i källaren,
så tiden till skapande är knapp.
Att få ordning på sakerna
är ju också viktigt!
 
 
Det fick bli ett ganska enkelt kort idag.
 Såg ett så fint julkort på fb
med den här texten och kom ihåg
att jag ju också har den dien.
Den kom med en julkalender från Skapat av
för nåt år sen.
 
Mönsterpapperet kommer ur min spillpapperssamling.
Kanten, texten, hjärtat och julstjärnorna
stansade jag ur röd cardstock
ur ett gammalt block från Panduro.
Deras cs går inte så bra att vika
men är ju utmärkt till sånt här.
 
 
Sidenbandet jag använt är lite glittrigt
och jag använde penselpennan från Spectrum Noir:
Sparkling Crystal Clear
att glittra hjärtats innerkant, text
och blommor och blad.
Idag blänker det mycket på fotot
för ovanlighetens skull.
 
Blommor och blad är stansade
och embossade med punchar 
från Floral Punch.
I mitten på blommorma sitter
en pytteliten blomma gjord med
en gammal punch från crafts too,
liten men naggande god.
 
Nederkanten på cs-kanten
är stansad med kantstans från ek-success.
 
 
Till insidan har jag använt samma
papper och cs, samt en textstämpel 
från Jess Ink.
Precis som på framsidan lite grönt bling.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
Runt alla papperskanter här
och även på de andra sidorna,
har hag glittrat med Sakurapennan
Gelly Roll #700 Clear Star.
Det verkar synas bäst på det här fotot.
 
Det blev ju inget matchande kuvert idag
då det är ett spillpapperskort.
 
Nu snöar det igen!!!
Här töar det, sen regnar det och sen snöar det igen.
Det är inte kul!
Jag, som gillat vinter på riktigt
vill ha snö som ligger och går att använda
till något annat än att skotta bort
eller halka på ;-)
20-30 cm vit mjuk snö och -5, det är favoritvädret!!
Om solen skiner också
blir jag förstås extra glad!
 
Ha det gott under oxveckorna!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket kort alltså !!! Och du har stenkoll på allt du har använt. Imponerad. Man blir lite sugen på att sätta sig i scraprummet. Men min stickning drar lite hårdare i mig. Och brasan. Fick ju en hel låda garn i julklapp av sonen så nu ska det bli en skön tröja i glada färger. Tänk att han valde Skånes färger till garnet. Mitt födelselandskap. Du ska få se .......
Kram Eva

2023-01-14 @ 17:47:21
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättefint kort, snyggt mönsterpapper och så fint med blommorna och siden bandet på framsidan. Väldigt vacker textstämpel på insidan. kram

2023-01-17 @ 20:57:26
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0