18 januari -23 Månadsutmaning...

... har jag deltagit i med detta kort.
Det finns en skiss att utgå ifrån
och dessutom skulle man använda
fyra olika mönsterpapper på kortet.
 
 
Jag gjorde ett grattiskort
till min (vår) extradotterdotter.
 
Dök förstås ner i spillpappershögarna
för att hitta fyra lämpliga mönsterpapper.
 
Motivet kommer från CC Design
och jag fick låna stämpeln
från en vän i vär scrapgrupp.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Nederkanten på cardstocken bakom mönsterpapperen
är stansad med en kantstans från Fiskars.
 
Blommor ur mina gömmor
och blad stansade och embossade
med punchar från Floral Punch
- och så ljusblått bling förstås.
 
 
Insida med blå kant,
det blårandiga papperet,
som användes till vimplar på framsidan.
 
Blompunchen kommer ochså från Floral Punch.
Här är blinget guldigt.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
Baksidan fick dekor av det
blommiga mönsterpapperet
och min ovala namnetikett.
 
En låda till är uppackad - med den här takten
blir det nog inte klart i källaren
förrän till påsk....
Fast det är ju mycket roligare
att använda kortmakeriet
än att sortera verktyg, papper
eller de kvarvarande garnerna
(och gråta över dem som "dog" i översvämningen)
 
Lång promenad idag trots gråvädret.
Ruggigt men skönt när vi kom hem!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken härlig, glad stämpel. Så fint kort! Och du har lyckats bra med att hitta 4 papper som gick bra att kombinera. Kram

2023-01-20 @ 21:02:31
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0