19 januari -23 Julkort v 3

 
Nillas fina tomte 
fick mig att djupdyka i spillhögen.
Sen färglade jag tomten
i ton med mönsterpapperet.
Du kan hitta hennes freebies
på hennes fb-sida: Pernilla Nilsson.
 
Jag stansade ut motivet med en cirkeldie
men lämnade luvan utanför.
Hur man gör det kan du hitta en demo om
om du klickar dig in i Demos i sidebaren.
 
Sen maskade jag tomten med en tlllklippt postit-lapp
och stämplade textcirkeln med julkramar
runt cirkeln.
 
Julstjärna och blad stansade och embossade
med Floral Punchar.
 
Halvpärlor i guld från Panduro.
 
Idag har jag använt Sakura Gelly Roll
#703 Golden Star runt papperskanterna
och glittrat runt motivcirkeln
med Stickles Diamond.
 
 
Insidan med samma mönsterpapper
och en utstansad oval
som skrivyta och en julhälsning
stämplad med Reprintstämpel.
 
Julstjärna här med, chalkad med gulddyna
precis som den på framsidan.
 
 
Baksidan  fick den utstansade ovalen
bakom min namnetikett.
 
Idag fick vi se solen en liten glimt 
på vår promenad - härligt!!
Njuter såå av att kunna gå ut i dagsljus
en stund varje dag.
Njuter också av att börja få ordning
på mitt kortmakeri igen
och kunna tillbringa
en stund där varje dag.
 
Hoppas du också har nåt
som du njuter av
och som gör dig glad!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Såååå himlans fint julkort 😍 kram Nilla

2023-01-19 @ 20:31:22
Postat av: Eva

Jättefint julkort. Du lägger verkligen ner energi på alla små detaljer. Väldigt roligt att du skriver om hur du har gjort. Nä inga julkort här än. Sticka sticka sticka är mitt valspråk just nu. men du ska få se. Snart så . Har många födelsedagar framöver.
Ha det gott. Kram Eva

2023-01-20 @ 15:51:21
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken fin tomte, den har jag inte sett innan. Snyggt mönsterpapper. Kram

2023-01-20 @ 20:57:16
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Ja, jag undrar fortfarande hur stor container med spillpapper du har, ser två ben sticka upp kämpades för att komma ned och nå det rätta pappret och du finner ju alltid perfekt matchning…

2023-01-24 @ 15:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0