24 januari -23 Såå hjärtligt....

 
 
... och med massor av hjärtan.
Du anar att Alla Hjärtans Dag börjar närma sig,
åtminstone behöver korten göras
för att vara klara i tid.
 
 
Jag har "städat" bland mina mönsterpapper
när jag flyttade ner i kortmakeriet igen
och hittade då bl a detta mycket "hjärtliga" papper. 
 
Nästan lite hysteriskt "hjärtligt"
men jag försökte dämpa det lite
med ett par vita hjärtan med text.
 
En hjärtebård stansad med okänd die
fick dölja skarven mellan mönsterpappersbitarna
på framsidan - jag får ju bara 6 cm-remsor kvar
om jag vill göra kuvert också
av ett 12"papper.
 
Båda textstämplarna kommer från Jess Ink.
 
Det stora hjärtat fick jag klippa ut
eftersom jag inte hade nån passande die,
men det lilla hjärtat är från
Technique Tuesday: Nested Hearts.
 
 
Den söta hÄneln med alla sina hjärtan
passade perfekt!
Jag har färglagt henne med ZIG Clean Color real beush
och vattenpensel.
Har äntligen hittat en vit penna,
som funkar tillsammans med vattenbaserad färg:
uni-ball Signo broad pigment ink UM-153 white.
Fick hjälp på Kreatima i Sthlm att hitta rätt.
De är verkligen proffs!!
 
 
 
 Insidan fick, som ofta hos mig, 
en kant av överblivet spill från framsidan.
 
Mönsterpappersdekor och en hjärtebård,
stansad med die från Sizzix set:
Thinlits Lovebirds & hearts 659006.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
 Kuvertet är fint både utanpå och inuti.
 
 
Enkel baksida
 
 
 Till sist kort och kuvert till
ALLA hjärtans dag minsann!!
 
Är i Sthlm några dar som omväxling.
Var idag och lyssnade på ett mycket intressant föredrag
av Ove Bring, f d professor i folkrätt.
Han talade om Rysslands kig mot Ukraina
ur ett folkrättsperspektiv.
 
Sen blev det en långpromenad på stan
och lite kaffepaus på NK.
Tyvärr märktes den "fattiga månaden"
på kvaliten på deras smörgås,
som inte var så färsk.
Tur att de hade vassa knivar!!
 
I morgon ska det bli lite varmare - skönt!
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Men det var ju ett alldeles förträffligt kort till Alla hjärtans dag. Inte så långt borta nu. Vilken tur att hitta ett sådant papper i dina förråd. En bra ide´ att undersöka vad man har, får jag nog också ta på mig !!!!!! ha det fint . Kram Eva

Svar: Ja, det var ett alldeles väldigt hjärtmönstrat papper jag hittade ;-). Kul att du gillade det!!Upptäcker en hel del när jag nu börjar "packa in mig" i mitt "kortmakeri" igen, både sånt som är riktigt användbart och sånt som får flytta vidare till nån annan.
Ha det bra min vän! Kram!!
MormorMargareta

2023-01-26 @ 11:37:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Det var ett hjärte-fint kort du gjort =) Som du skriver, ibland får man liksom "klä ned" ett välmönstrat papper med att täcka över lite av mönstret. Blev jättefint! kram

Svar: Ja, ibland är papperen lite väl häftiga! Oftast tar jag då bara en liten bit - men här gick jag "all in"! ;-)Man får ta det som en utmaning!
Kram!
MormorMargareta

2023-02-08 @ 20:53:06
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0