17 mars -23 Veckans julkort v 11

 
En av mina favoriter av Pernilla Nilssons freebies,
som kan laddas hem från hennes fb-sida,
inspirerade till veckans julkort.
Älskar ju både snögubbar och fåglar,
så det här motivet har ju allt!!
 
Har stansat ut med die från Spellbinders.
Scalloped kant bakom stansad med matchande die.
 
Kanten runt kortet är stansad
med die från Cherry Lynn.
 
Mönsterpapperet är spillbitar
av ett gammalt Majapapper,
som jag skarvat lite så osynligt jag kunde
för att få det att räcka.
 
 
Visst är det ett fint motiv!!
Jag har färglagt med mina "zigisar"
och vattenpensel, som vanligt.
De har blivit riktiga favoriter!!
 
 
Snöstjärnor stansade med olika punchar
från Martha Stewart fick bli dekor.
De mindre monterade jag med en glittrig bakom
och sen glittrade jag alla tre 
med Stickles Stardust.
 
God Jul är stansat med die från Gummiapan
i både vitt och blått
och monterat så det vita "skuggar" lite.
 
Motivet är monterat med distanskuddar.
 
 
Insidan fick sista biten av mönsterpapperet
med en stjärnkant upptill och nedtill.
De är stansade med kantstans från
Martha Stewart.
 
Stansade ut en oval skrivyta
och stämplade julhälsning med en
urgammal stämpel - tror från Panduro.
 
Åsas fina julpoststämpel i hörnet.
 
 
Den utstansade ovalen
fick på baksudan en scalloped kant
och fick dekorera bakom min namnetikett.
 
Glad att ha fixat "Ett julkort i veckan"
fram till v 11!
Det är många som hängt på den utmaningen i år.
Kul!!
 
Idag isande vind och blötsnö,
som piskade i ansiktet
när vi gick promenadslingan i Högbo.
Skönt att komma ut i alla fall
och ganska mycket lä i skogen där.
Valde att gå motsatt riktning mot den vanliga
för att få medvind på "raksträckan".
Det var nog tur!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad duktigt att göra ett julkort i veckan. Nä jag har inte hamnat i det. Har haft för många födelsedagar att komma ihåg istället. Men jag vet, det är sååå roligt när man har ett sortiment när det blir dags.
Så mysigt kort, på alla sidor !!!
Kram Eva

Svar: Tack för din rara kommentar!Ja, jag försöker hålla i med ett julkort i veckan så länge jag kan. Så skönt att ha när julen närmar sig ;-)
Kram på dig!
MormorMargareta

2023-03-18 @ 15:38:47
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Kul att se att du inte tappat lusten, när gubben åker norrut igen, (om han gör det) Kommer det nog komma en ny omgång saker till dig.

Svar: Tack - nej än håller jag ut med julkorten - så bra att ha en hög framåt julen ;-)Har du helt övergått till akvarellmålningen? Njuter av mina fina från din hand!!
Kram!!
MormorMargareta

2023-03-19 @ 00:50:45
Postat av: Maria

Så härligt vintrigt kort och snyggt granpapper! Gillar verkligen snöstjärnorna, de blir så fina =) Smart med glittret bakom. Kan inte bli för mycket glitter =D kram

Svar: Glitter är verkligen bra att ta till! Granpapperet gillade jag verkligen - fick av en scrapkompis...Kram på dig!
MormorMargareta

2023-03-25 @ 21:48:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0