2 mars -23 Grattiskort i rosa...

... blev det idag.
 
 
Fick så fina spillpapper i paketet från en vän
så inspirationen rann verkligen till.
Här har jag kombinerat tre i rosa toner
med ett motiv från Pernilla Nilsson.
 
Grattis i överkanten är stansat 
med en die som jag tror
kom i Skapat av's julkalender i fjol.
 
Ett par "hattnålar" med bladforn i överkanten
i matchande med starkare färger
fick det att "lyfta" lite.
 
 
Motivet är färglagt med ZIG
clean color real brush och vattenpensel.
Det är mina favoriter nu.
Valde mild grön färgskala
för att kortet inte skulle bli för rosa.
 
Sen stansade jag ut det med en tagdie
ur ett set jag fått av Åsa.
Tror hon köpt det på Wish.
Lite grön chalk i kanten på tagen.
 
 
Blommor och blad är stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
Grön bling fick också vara med.
 
 
Insidan fick skrivyta av en lite större tag.
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Hade lyckats få en fläck på kortets baksida
så den fick döljas med namnetiletten
längre ner idag.
 
Köpekuvert till detta spillpapperskort.
 
Nu ska jag traska upp till sjukhuset
och få hjälp med min ena hörapparat
som inte vill samarbeta.
Det är så fint ordnat att teknikerna har
drop-in på tisdag och torsdag fm.
Bara att komma!
 
Ha en fin dag - och helg vad det lider!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt kort med sött motiv på tagen och så fint du fått användning av spillpappren på ett snyggt sätt. Smart! kram

Svar: Tack goa Maria för din uppmuntran!Trevlig helg!
Kram!
MormorMargareta

2023-03-04 @ 15:45:56
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Vilket härligt kort. Du är en mästare på att fixa med spillpapper. Har man en hög finns det alltid papper att kombinera. Som här på ditt kort.
Hoppas de fixade det bra åt dig på sjukhuset.
Ha det gott. //Eva

Svar: Hej Eva! Tack för dina rara kommentarer! Blir så glad av att läsa dina kommentarer! <3De är verkligen fantastiska hörseltekniska på Gävle sjukhus - snabba, kunniga och trevliga och med änglars tålamod.
Det är så mycket jag inte begriper - rätt vad det är funkar det inte - då är det bara att kila dit på "drop in" på tisdag eller torsdag. Är så glad över mina hörapparater - så härligt att höra bra igen!!
Trevlig helg önskar jag dig!
Kram!
MormorMargareta

2023-03-04 @ 17:58:24
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0