29 mars -23 Ljuvliga papper....

--- från Reprint fanns i utmaningskitet
på Bollnästräffen:
Summervibes Collection - Small Flowers
heter det papper jag valde till detta kort.
 
 
Vi fick också en skiss att inspireras av.
Den var nog egentligen avsedd
att göra en LO efter med ett foto t ex.
Jag "tänkte om" den till ett kort,
fast lite trångt blev det ;-)
 
Motivet är från hÄnglar & Wings set
Långa kalasare HW22393.
Visst är hon ljuvlig tösen!?!
 
Cirklarna med blommor och fjärilar
har jag stansat ur arket med tags,
som fanns i kitet
och den fina blomramen runt blomcirkeln
fanns också i kitet,
liksom pärldekorationerna.
 
 
Motivet är som vanligt färglagt med 
Zig Clean Color real brush
och vattenpensel.
Trivs så bra med dem.
Runt kanten har jag glittrat
med Stickles clear star.
 
Texten kommer från ett set från Mandys EASO-14 
 
 
 Insidan med samma mönsterpapper
och en utstansad oval som skrivyta.
 
Textstämpel från Jess Ink
och en liten poststämpel ur Åsas produktion.
 
Dekorerade med retroblommor,
som jag stansat ut spillbitar.
 
 
 Baksidan med den utstansade ovalen
under min namnetikett.
Visst ser man att jag måst skarva mönsterpapperet
för att få det att räcka,
men det struntar jag i.
(På insidan syns det mindre)
 
 
 
 Anledningen till att jag måste skarva
är färstås att jag gjorde ett kuvert till kortet.
 
 
 Kort och kuvert till sist.
 
På träffen gjorde jag flera andra alster
som fanns blev i den digra utmaningslistan.
För att hinna med fler utmaningar
gjorde jag bara framsidor på korten i Bollnäs.
När jag kommit hem har jag fixat insidor
och baksidor, så jag har haft fullt upp ;-)
 
Korten kommer här vartefter.
Om du är nyfiken får du kika in här igen
under dagarna som kommer.
Välkommen åter alltså!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket vackert mönsterpapper! Fin grattistext och doily. kram

2023-04-01 @ 13:20:04
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0