31 mars -23 Påskkortsutmaning....

... var det förstås också på Bollnästräffen.
 
 
En liten ankunge hade fått följa med på träffen
och du kan ju se hur förbluffad
den ser ut över att hamna på ett påskkort.
- Jag är ju ingen kyckling, verkar den säga.
 
Mönsterpapper från Maja Design,
både bakgrunden och vimpeln.
 
Den gröna kanten runt kortet
är stansad med en die från Cherry Lynn:
Horizon Square Boutique Stacker Frames.
Glömmer att ta fram den
men gillar den mycket när jag kommer ihåg den.
 
 
 
 
Morivet är färglagt med ZIG Clean Color 
Real Brush och vattenpensel.
Sen stansade jag ut det med en die
som jag fått av Åsa - tror den är ffrån Wish.
 
Blommor och blader ur mina gömmor.
 
 
 Insidans kant är det som blev kvar
när jag stansat framsidans kant.
 
Skarvade ihop två remsor av mönsterpapperet
och gjorde en kvadrat på 12x12 cm
som jag stansade ut en äggform ur.
Skarvarna dolde jag bakom små ägg,
som jag stansat ur spillbitar.
 
Det gröna ägget är stansat med en die från
en julkalender från Skapat av (tror jag)
Satte på ett smatl gult band
och knöt en rosett med hjälp av en gaffel.
 
Textstämpel från ett gammalt påskset
från Panduro. 
 
Baksidan
 
 
 Kuvertet med lite text på fliken.
Om det finns något "intressant"
på ett mönsterpapper
försöker jag placera det på kuvertfliken. ;-)
 
 
 Kortet med sitt kuvert.
 
Imorgon bitti kommer Åsa och hämtar mig
och så bär det av till Avestaträffen.
Oj så jag har längtat.
Visserligen var jag ju i Bollnäs förra helgen
men Åsa var sjuk,
så vi fick inte vår "tillsammanshelg"...
NU blir det av!!
 
Ha en fin helg!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken snygg grön spetskant runt kortet och så söt anka =) Kul med lite påskkort! kram

2023-04-01 @ 13:17:54
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0