9 mars -23 Mer hjärtlig jul v 10...

... blev det när jag tog hjärtana,
som blev över efter förra veckans julkort
och sen tog fram ett klippark
från Maja Design: Shades of Wonderland.
Det är inget jag brukar jobba med,
så det blev lite av en utmaning.
 
 
Några utklippta paket
och polkastänger med juldekorationer
fick bli dekoration på detta kort.
 
Snöstjärnor stansade med punch
från Martha Stewart
och metalldekorationer ur mina gömmor
samt Åsas fina julpoststämpel
fick också vara med.
 
Hjärtana är alltså de som blev kvar
efter förra veckans julkort
och är stansade i cardstock
resp spillbit av Majapapper
med en hjärtdie jag köpt på fb
(har alltså inte fabrikat).
 
 
Monterade som vanligt med distanskuddar.
Metalldekorationerna monterade jag
med bokbindarlim - smal och bra pip
för så smala detaljer.
 
 
Till insidan använde jag en annan spillbit
av randigt Majapapper.
Stansade ut en skrivyta
i form av ett hjärta även här,
så nu har jag ännu ett hjärta kvar,
som kanske kommer på ett annat kort ;-)
 
Längs kanterna en smal naturfärgad spets.
 
Den fina snöstjärnan i nedre hörnet
har jag fått utstansad av en vän.
Glömmer ofta bort sånt jag fått
men "hittade" den så lägligt
när jag letade efter nåt annat.
Matchade med en lite skirare
Martha Stewart-stjärna än på framsidan.
 
Ett par paket från klipparket
och en urgammal julstämpel från ???
 
 
Enkel baksida med sista biten
av Majaspillet från förra veckans kort
och ett hjärta (också spill från stansning)
under min namnetikett.
 
 
Ett rött köpekuvert till detta,
för mig ovanliga kort.
 
På banan med " ett julkort i veckan"
trots envis förkylning.
Senaste veckan har varit så stillsam
att min självuppdragande klocka
dragit sig flera timmar....
Får nog vifta få armen
om jag inte blir så bra att jag återupptar
mer normala rörelser 
och våra vanliga långpromenader ;-)
 
Hoppas du håller dig frisk!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så läckert med hjärtana bredvid varandra och färgerna gifter sig verkligen med varandra på de olika dekorationerna. Jättefint! kram

Svar: Tack snälla för rar kommentar!Kram!
MormorMargareta

2023-03-25 @ 21:59:05
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0