4 maj -23 Vårligt grattiskort...

... blev också till på Hudikträffen.
Härligt med vårliga färger
och idag vackert väder,
även om det fortfarande blåser kallt.
 
 
Den här söta tösen
med blomsterkrans i håret
har du kanske sett förr hos mig.
Det är en gammal gummistämpel
från hÄnglar och stÄnglar,
som jag gillar.
 
Spillpapper i vårfärger med blommönster
valde jag ill detta kort
och matchade med knallrosa cardstock,
dock i små doser.
 
Motivet stansade jag ut med en die
från CC Design: Scalloped rectangle CCC 0016, 
såå användbar! 
 Det småblommiga mönsterpapperet
stansade jag vågigt i nederkanten
med en die från Magnolia.
 
 
Blomhörn i rosa och grönt
med pärlspröt och lite "bär",
förutom rosor och rosenknoppar.
 
Den lilla tagen med Grattis
är stansad med en die från
Skapat av's julkalender -20 och
Grattisdien kommer från Crea Lies.
 
Som vanligt gick det åt en hel del distanskuddar
vid monteringen.
Jag köper dem på BilTema
och klipper sen deras kvadrater
oftast i fyra remsor.
 
 
Insidan med det gröna mönsterpapperet
och en utstansad skrivyta.
I den stämplade jag
med en rund grattisstämpel
från JessInk.
 
Hade inte mitt stämpelverktyg med mig
och lyckades få den lite snett
men det får duga ;-)
 
Dekorerade med platta primablommor
och några små rosa överblivna hjärtan,
som så lämpligt låg på skrivbordet
när jag kom hem från träffen.
 
 
Baksidan fick en cerisrosa platt blomma
under min namnetikett
och en sista remsa av det gröna mönsterpapperet.
 
Är ju i Björkebo och njuter fina dagar.
Räfsar lite på gräsmattan i omgångar
(orken räcker längre
om jag inte är för flitig)
promenerar och gör små utflykter.
 
Idag var vi en tur till Hudiksvall
i snålblåsten.
Det kom t o m en och annan snöflinga!!!
Vi fick dock en härlig promenad runt Lillfjärden bl a
och njöt av att beskåda alla fåglar där.
Särskilt skäggdoppingarna
var på humör att visa upp sina konster
för varandra egentligen
men även vi kunde ju njuta av föreställningen.
 
Hoppas på lite mer värme snart!
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0