10 mars -13 En tag som bokmärke....

Igår var det Scrap- och stämpelmässa i Avesta.
Jag har varit där flera gånger
och det är alltid så trevligt,
igår var inget undantag!
 Ett stort gäng var där och pysslade, umgicks
skrattade och snackade från 11 - 22.
 
Tyvärr blev jag förkyld precis igår,
så jag var verkligen inte så värst pigg.
Tack och lov fick jag en plats på ett hörn
längst bort bland pysslarna,
så jag hoppas jag inte smittade ner någon!!
 
Orkade inte med så många utmaningar
men ett par tre har jag i alla fall att visa.
 
Vilda hade en där man skulle dekorera
en tag man fick på valfritt sätt
fast med användande av Vilda-stämplar.
Tagen skulle sen användas
antingen som bokmärke
eller presenttag.
 
 
Här är min bokmärks-tag.
Jag "maskade" med en utstansad swirl
och ett par olika scalloped spellbinders
innan jag sprayade med minimist,
en blå och en grön distressfärg, löst i vatten.
Den gröna färgen är också blandad med metallfärg.
Förstärkte med en extra tag från Vilda,
eftersom den ville buckla sig av sprayfärgen.
 
Stämplade med fjärilar och flugor från Vilda
med brunt och chalkade kanterna med brun tag.
 
 
Den fina textstämpeln stämplade jag på ett löst papper,
färglade blomman med akvarellfärger
och klippte ut med en smal vit kant.
Jag lät den gå lite utanför tagen,
liksom blomdekorationen längst ner.
 
Eftersom jag tänkte använda tagen som bokmärke
fick dekorationerna vara ganska platta.
Jag satte halvpärlor som dekoration i swirlarna.
En liten utstansad fjäril fick lite turkos bling.
 
I hålet i tagen satte jag pärlband i blått och grönt
samt organza- och satinband.
 
Det var allt för idag.
Har lite feber och är ganska matt,
så att packa upp från igår tog nästan hela dagen ;o)
 
Om jag orkar ska jag visa ett av mina kort från Avesta imorgon,
så kika gärna in igen!
 
Tack för alla rara kommentarer ni lämnar efter er!
You make my day!!!
Kramar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Åh, vilken fin tag! Snygga färger och ett vackert ordspråk.
Jag var på mässan i går. Det var väldigt lugnt, så jag kunde titta ordentligt i alla stånd - och även handla en hel del :)
Stor krya på dig-kram!!

2013-03-11 @ 09:53:20
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: bili

Vacker tag i både färg och text. Men har jag smittat dej??? Nu är det synd om dej också. Jag har nyss kommit från "tant doktorn". Halsodling negativ, men fick ett sjukintyg för veckan ut. Hoppas kunna komma till jobbet tidigare, men vi får se hur det blir med det. Krya nu på dej så du blir frisk snart. kram bibbi

2013-03-11 @ 10:41:56
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Onkis

Det va tråkigt att du blev förkyld,
hoppas att du snart mår bättre.
Det va en fin tag,
precis i min smak :)
Kram!

2013-03-11 @ 17:50:38
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Iffa

Men vad tråkigt att du blivit sjuk efter en sådan rolig dag, krya på dig!

Din tag som du i alla fall orkade göra är supersnygg, verkligen snygg teknik du använt dig av. Så läckert när färgerna smälter in i varandra så där =)
Superfint med fjärilarna oxå som flyger omkring på din fina tag!!
Kram!

2013-03-11 @ 18:26:36
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Katarina

Underbar tag. Roligt när du tog dies och använde som masker. Vad trist att du åkte på en förkylning när du var där. kram Katarina

2013-03-17 @ 17:11:33
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0