6 maj -13 "Darrar tillbaka" efter en härlig helg....

Fredag förmiddag mötte jag LillaPysselInger på Gävle Central.
Hon kom för att vara med på
Gävle Scrap- och stämpelmässa
som ju gick av stapeln på lördagen.
 
Gissa om vi haft en helt fantastisk helg!?!
 
* Vi har firat att Inger i torsdags blev klar med sin ekonomexamen,
som hon klarade med glans!! (som allt hon företar sig)
 
*Vi har pratat, skrattat och pysslat.
 
* Vi har  varit på Gävlemässan och träffat en massa goa människor
och shoppat och inspirerats.
 
*Inger har visat och jag har gjort en sko!!!
 
 
 
 
Ja, den blev inte klar förrän på lördagskvällen -
måste ju torka mellan varven ;o)
Inget snabbscrap här alltså!!!
 
Lördag, mässdag:
Var på plats 7.30 för att sätta på kaffe och rigga för företagarfika,
som är mitt ansvar under mässorna.
Sen kom företagarna i strid ström
och "Gävlescrapparna" var på plats
för att hjälpa dem att bära in
och de byggde upp sina olika montrar.
11.00 slog portarna upp och det strömmade in glada mässbesökare!
 
 
 
Massa fler bilder finns i Åsas blogg.
Jag bjuder på några från demobordet
här under i inlägget.
 
 
 Annelie från Annelies och Mians scrap och pyssel
 demar små fina kuvert.
(Förlåt att jag skrev fel först - är nog för trött -
men nu har jag rättat!!)
 
 
LillaPysselInger ska precis börja visa hur hon gör
sina vackra ljus med serviettemotiv.
 
 
Åsa ska precis börja sin demo i färgläggning
med distresspennor och vattenpensel.
 
 
Här visa Inger i nästa demo
hur hon bygger upp sina unika blomdekorationer.
 
De andra demonstrationerna hann jag inte med att fota -
måste ju sköta kaffet, shoppa och surra med mysiga scrap-
och bloggkompisar också!!
 
TACK ALLA för en underbar mässdag!!
16.00 stängde mässan och företagarna rev montrar
och vi fick hjälpa till att bära ut till bilar och vagnar igen.
Sen ska lokalen städas, skräp sorteras och slängas etc etc.
 
!8.10 satte jag mig i bilen för att skjutsa ett barnbarn
som skulle nattjobba på MAX.
04.20 ringde klockan för att hon behövde hämtas -
går ju inga bussar så dags!!
 
Innan det hade Inger och jag förstås ätit lite gott,
fixat klart med skorna och pratat hela stugan full!!
 
Seg söndagsmorgon och sen ett besök på fina
Källviks Gård med härliga butiker och
gofika på SysterYsters café där
innan Ingers tåg gick.
 
Gissa om jag är supernöjd med min helg!?!?!?
.....men ganska trött!!
 
Roligt att träffa er alla som kom och morsade!
Nästa mässa är 28/9 - längtar redan -
det blir Åsas och Anna-Karins 10:e!!
VÄLKOMMEN!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så roligt med massa bilder! Ser jättekul ut, man blir så himla sugen på att åka på mässa igen...
Och vilken fantastiskt fin sko du har gjort! Sicket pilljobb! Underbar!
Kramar

2013-05-06 @ 13:33:44
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Johanna -pojjo

Låter som en fantastisk helg :D jag förstår ni haft roligt... och din sko blev super fin

2013-05-06 @ 15:14:30
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Rosa

Vilken helt underbar sko! Nästa gång får Inger bo hos mig så jag också får lära mig göra fina saker ;-)
Förresten så var det Annelie från Annelie och Mians som visade kuverten, inte Helene.
Kram Rosa

Svar: Kom på det själv och gick in för att ändra - är nog för trött idag!!Tack för att du håller ordning på mig!!
MormorMargareta

2013-05-06 @ 16:59:08
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Sindra

Åhh, vilken vacker sko! Vilken tur du har som får privatlektion i hur man gör dessa fina skor! :) Jag förstår att du haft en toppenhelg! Jag är supernöjd med lördagen. Så välorganiserat och bra arrangerat så jag vill inte åka därifrån och längtar till nästa tillfälle i höst redan på vägen hem.
Kram!

2013-05-06 @ 18:38:04
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilken superfin sko du gjorde med Ingers vakande öga på jobbet. Vilket jobb du lagt ner!
TACK snälla mamma för all hjälp i samband med mässan, du är guld värd som kokar kaffe och ser till att företagarna mår bra i fikarummet - de stunder de har tid att sitta där en stund.
Kram och puss ♥

2013-05-06 @ 19:33:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: snojbi

Vilken fantastiskt snygg sko

Kraaaaaam

2013-05-06 @ 20:54:02
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Det var en kanon helg och jag är så tacksam för din gästfrihet och allt som du gjorde för mig. Sitter kvar men så många härliga minnen av våra stunder tillsammans och är så glad att vi fick pyssla tillsammans denna gång också;) Din sko blev helt fantastiskt och det är for att du är så himla duktig att få det till själv ;) MASSOR MED STORA KRAMAR FRÅN Lilla mig och ett JÄTTESTORT TACK igen för ALLT uppskattar det så mycket <3 <3 <3

Postat av: Susy

Vilka härliga bildern och vilken ljuvligt vacker sko!!!!
Jag längtar också redan till nästa mässa, då ska jag stanna längre!

STOR KRAM SUSY

2013-05-07 @ 10:32:16
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se/

Hej Margareta =)

Så trevligt det var att träffas i Gävle på mässan i lördags och jag är så glad att jag åkte =) Roligt att Liam gav dig en kram innan vi åkte hem för det är inte alla som får det av honnom ska du veta ;) Så vacker din sko blev med alla sina vackra detaljer. Blir lite sugen på att försöka göra en jag med. Ser ut som ni har haft en jättetrevlig helg.

Ha det så bra många kramar från Sandra!

2013-05-08 @ 01:29:09
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Vilka härliga bilder du bjuder på, och vilken supertoppen helg ni verkar ha haft!!
Skon är helt underbart snygg! Kan ju inte bli annat heller, med den läraren OCH den eleven i kombination!
Källviks gård har jag också varit på. De har traktormuseum också. Behöver jag berätta att det var det som min man ville se? ;)

Tyvärr kunde jag inte komma på mässan den här gången, men jag siktar på hösten istället.

Stor kram till dig!

2013-05-08 @ 20:50:35
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Katarina

Vilken otrolig helg. Vilka fina bilder du du visar på mässan, vilken tur de har dig som hjälper till. Kan tänka att du/ni hade fullt upp när det var så många besökare. Trevlig helg. Kram Katarina

2013-05-17 @ 07:53:32
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0