7 april -14 Mera vårfärger......

En av mina absolut bästa vänner
fyllde år medan jag var i fjällen.
Hon gratulerades med ett kort
och lite nytt till trädgården, som hon får välja själv ;-)
 

Kuvertet är vårgrönt oc lite blommande.
Papperet ur mina gömmor tror jag kommer från Panduro.
 

Den härliga textstämpeln är från Momas
och eftersom det är en digis
kan man ju göra den precis så stor man själv vill.
Har stansat ut den sen med en die
från Joy craft, 6002/0147, som både stansar och embossar.
Den hittade jag hos Helihak.
Har färgat in själva cirkeln med
- ja, nu ska ni få höra -
rouge, som jag också ibland använder
till kinderna på mina färglagda hÄnglar.
Hortensiorna och de små kallorna passade bra.
 
På mönsterpapperet är det en cykel i ett hörn,
men den spar jag till Kjell,
den stora cyklisten i familjen.
Därför är kortet (och kuvertet) lite mindre idag,
c.a 14x14 cm.
 

Stansade skrivrutan med samma die,
men den embossade inte lika snyggt i ritpapper ;-)
Hittade ett enfärgat papper i ton med mönsterpapperet
som fick bli bakgrund.
(Svårt med färgerna på fotona
när ljuset är knepigt när jag fotar.)
 

Kortet fick lite dekor på baksidan också,
som vanligt, och en namnetikett.
 
 
Också som vanligt hos mig:
kortet och kuvertet.
Hoppas Lotta blev glad!!
 
Idag, när jag skriver detta regnar det i Gävle,
vilket betyder att jag har kunnat vara ute
och tagit ett par promenader.
Såå skönt!!
Imorgon ska jag packa väskan
och på onsdag morgon bär det av
mot Arlanda och London.
Åsa och jag ska åka på BSSBS ju -
stooor stämpel- och scrapmässa!! 
 
Imorgon kan du kika in på Helihakbloggen
och titta på mitt DT-kort där!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Så mycket fint du gjort sen jag titta in senast!
Nej då...inte alls avis på er resa!!*hmhm*
Ha det så trevligt och shoppa mycket kul saker
Hälsa Åsa
Kram Inga

2014-04-07 @ 20:23:13
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Sandra Lindblom

Hej =)

Men vilket fint kort och jag bara älskar det och den här fina texten! Synd att det inte var en gummi stämpel för jag har ingen vattenfast skrivare därför inga diggisar för min del. Var super fint med den här disen jag har den också och det är en av mina favvisar.

Ha en så underbar resa nu du och Åsa och hoppas ni springer över några fina fynd ;)

Kramar från Sandra!

2014-04-07 @ 23:30:00
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Är helt övertygad om att din kompis blev jätteglad för det fina kortet.
Hoppas att du och Åsa får en underbar resa tillsammans.
Kramar!

2014-04-08 @ 06:56:09
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan !
måste börja med att säga kul att du kikade in hos mig och tack för dina fina värmande ord....ja man hinner ju inte så mycket nu för tiden den springer ju iväg..men några kort har jag gjort och några tavlor, kommer att visa fler snart...
dina kort är som vanligt superfina och dina kuvert helt undergara måste prova på att göra egne någon gång...
ha en fortsatt bra vårdag...

2014-04-09 @ 14:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0