18 januari -14 Julkort från v 2...

Än lever lusten att göra ett julkort i veckan
så idag visar jag förra veckans kort.
Ett till ligger i "pipelinen",
kortet från vecka 3 ;-)
 

Köpte i fjol på Panduros REA julpapper,
som jag helt glömt till den här julen.
Kändes lite frächt med dessa snöpapper,
nu efter allt julpynt i rött och grönt ;-)
Fina "kuvertpapper" var det också!
Det var därför jag föll för dem ;-)
 

Ett "klippark" fanns också med,
som denna "julkula" kommer ifrån.
Ett fint turkos band med snöstjärnor
fick dels dölja skarven mellan papperen,
dels vara upphängning för kulan.
Bandet är fastsatt med "fastenater",
en sorts häftapparat med fina "häftklamrar"
köpt hos Helihak.
Julpoststämpeln är gjord av min dotter Åsa
och hennes stämplar kan du hitta här.
 
 
Snöstjärnor och bling finns både inuti kortet
och på framsidan.
 
 
Baksidan fick också fint mönsterpapper,
hörnstansat med samma lilla "nyp"
som alla mönsterpapper här.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Att fota korten i det svaga ljus som många dagar bjuder
är inte lätt, så jag ber om ursäkt för en del oskärpa.
 
Här snöar och snöar,
men eftersom det samtidigt är ganska kallt
blir det mycket lättskottat
(man kan nästan "blåsa" bort snön)
och skidspåren blir ganska sladdriga.
Men, men, jag ska inte klaga -
det är såå vackert och vitt!!
 
Ha en riktigt härlig helg!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ett jättesnyggt julkort - & kuvert med förstås ;-)
Ja det är härligt med snö, det blir så ljust & fint, önskar bara att den kunde låta bli att lägga sig på vägarna ;-)
Ha en fin helg!
Kram

2014-01-18 @ 13:04:49
URL: http://annelieskort.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Å det blev ju bara sååå frostigt och fint!
Kul att du använde en av mina stämplar, och tack för att du länkade.
Tack för maten idag, skönt att ni kom och träffade oss.
Puss ♥

2014-01-18 @ 20:52:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert julkort och kuvert:)Vackert papper och fina dies:)) Bandet gillade jag också:)
Visst är det vackert med snö, det blir ju sååå mycket ljusare:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-01-18 @ 20:54:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint kort, jag gillar
den färgen och den passar
extra bra till "snökort".
Tufft när du hängt texten
som en skylt i rosetten.
Ha en bra vecka.
Kram Lisa

2014-01-20 @ 02:42:42
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0